Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Social studies in primary school- communicating values or teaching substantive knowledge?
Anna-Lena Lilliestam
NOFA7 Abstracts p. 138, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What Is the Most Violent Thing to Do? Mapping the Definitions and Complexities of Violence
Nils Hammarén
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets #11;- Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Något om de fristående och kommunala skolornas skilda förutsättningar
Majsa Allelin
Skola och samhälle, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Kommunikativa drag - verktyg för utforskande matematiksamtal
Rimma Nyman
Matematiska samtal i klassrummet - vägar till elevers lärande, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The effectiveness of the mathematics communication framework through a lesson study
Florenda Gallos Cronberg, Truls Cronberg
World Association of Lesson Study Conference 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 351 - 400 av 888

Namn Titel Organisation
Häikiö, Tarja Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Höjer, Ingrid Professor Institutionen för socialt arbete
Ingerman, Åke Professor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Innabi, Hanan Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ivarsson, Jonas Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för informatik
Jaakkola, Maarit Forskare Nordicom
Jacobsson, Katharina Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jahnke, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jakobsson Ung, Eva Professor/verksamhetsutvecklare Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Inger Universitetslektor Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Patrik Bitr professor Institutionen för data- och informationsteknik
Jarefjäll, Patrik Forskningsingenjör Institutionen för kulturvård
Jarl, Maria Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jenholt Nolbris, Margaretha Universitetslektor/sjuksköterska Livssammanhang och hälsofrämjande vård
Jeppsson, Cecilia Doktorand Högskolan för scen och musik
Johannsen, Bjørn Friis Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nordenström, Elin Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson, Helena Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Johansson, Marléne Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johansson, Monica Universitetslektor Utbildningsvetenskapliga fakulteten
Johansson, Peter Universitetslektor Institutionen för globala studier
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Sofie Forskare Institutionen för svenska språket
Johansson, Stefan Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jerdborg, Stina Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Thomas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson Bäcklund, Camilla Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johansson, Sofie Forskare Institutionen för svenska språket
Johnsson, Åse Universitetslektor/överläkare Avd för radiologi
Jonsson, Anna-Carin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jonsson, Linus Doktorand Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Jonsson, Ulrika Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jäderlund, Thomas Universitetslektor Högskolan för scen och musik

Visar 351 - 400 av 888

Visar 101 - 110 av 8308

2019

Developing a model for teacher professional digital competence
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Ewa Skantz Åberg, Pia Williams
The 18th Biennial EARLI Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Compensating for Conflicting Policy Goals: Dilemmas of Teachers’ Work With Asylum-Seeking Pupils in Sweden
Malin Svensson
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Advancing gender equality in the media industries through the use of mobile journalism as innovative practice
Maria Edström, Torbjörn Fraenckel
World Journalism Education Congress (WJEC) Paris July 9-11, 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Nurse Professional Competence (NPC) Scale: A tool that can be used in national and international assessments of nursing education programmes.
A Gardulf, J Florin, M Carlsson, J Leksell, Margret Lepp et al.
Nordic Journal of Nursing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

In Search of Themes–Keys to Teaching Qualitative Analysis in Higher Education.
Petra Boström
Qualitative Report, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fights for fun: jokes, homosociality and violence in school
Ylva Odenbring, Thomas Johansson
NYRIS, Aarhus, Denmark, August 14-16, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Semantic profiling as means for assessing teacher students' practicum lessons
Anna Maria Hipkiss, Sally Windsor
LCT 3 - International Legitimation Code Theory Conference , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Semantic profiles in chemistry texts: How Reading To Learn pedagogy enables literacy development
Anna Maria Hipkiss, Susanne Staf, Pernilla Andersson Varga
LCT3 - International Legitimation Code Theory Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Vocationalising Specialized Concepts: Appropriating Meanings Through Feedback
Martina Wyszynska Johansson, Gun-Britt Wärvik, Sarojni Choy
Vocations and Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 101 - 110 av 8308

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?