Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Matteböcker och matte i böcker
Camilla Björklund
Förskoleforum, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Räkna upp och räkna ut – taluppfattning och aritmetikfärdigheter i förskolan
Camilla Björklund
Nämnaren, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Classroom observations through video recordings – Methodological approaches and ethical considerations
Catarina Schmidt
Classroom research – Methodology, categories and coding, Växjö, Linneaus University Press , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Feedback and instructional guidance in healthcare simulation debriefings
Elin Nordenström
Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Doktorsavhandling 2019
Doktorsavhandling

Support of language and communication in the 'Tambour situation' in Swedish preschools
Ann Nordberg
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

What’s next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s
Neil Selwyn, Thomas Hillman, Rebecca Eynon, Giselle Ferreira, Jeremy Knox et al.
Learning, Media & Technology, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Måltiden i förskolan - enbart en rutinmässig handling?
Lena Ryberg, Louise Peterson, Torgeir Alvestad, Pia Williams
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse i Stavanger 15-17/10 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Förskolans undervisning – att integrera lek, lärande och omsorg
Pia Williams, Elisabeth Mellgren
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse, Stavanger 15-17/10 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Visar 301 - 350 av 476

Namn Titel Organisation
Molander Beyer, Marianne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Montin, Stig Professor Förvaltningshögskolan
Mossberg, Lena Professor Företagsekonomiska institutionen
Munck, Ingrid Professor emerita Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Myrberg, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Mårdsjö Olsson, Ann-Charlotte Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Mäkitalo, Åsa Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nasiopoulou, Panagiota Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nielsen, Bo Databasansvarig Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nilsen, Malin Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lundin, Mona Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nilsson, Charlotte Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nilsson, Kerstin Senior rådgivare Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Nilsson, Lennart Seniorforskare SOM-institutet
Nilsson, Lennart Professor emeritus Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nilsson, Lennart Seniorforskare SOM-institutet
Nordberg, Ann Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nordén, Per Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nordenström, Elin Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nyberg, Eva Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nykänen, Pia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nylund, Mattias Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nyström, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nyvaller, Monica Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Odenbring, Ylva Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Ohlander, Sölve Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ohlsson, Elisabeth Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Olin, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Olsson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Olsson, Lars-Erik Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Broberg, Malin Professor Psykologiska institutionen
Osbeck, Christina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Oscarson, Mats Professor emeritus Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ottemo, Andreas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 301 - 350 av 476

Visar 61 - 70 av 4341

2019

"After lunch we offer quiet time and mediation”: Early learning environments in Australia and Finland through the lens of educators.
Heidi Harju-Luukkainen, Susanne Garvis, Jonna Kangas
Globalisation, transformation and cultures in early childhood education and care: reconceptualisation and comparison . Faas, S., Kasüschke, D., Nitecki, E., Urban, M., Wasmuth, H. (Eds.), UK, Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Understanding cultural specific pedagogy and practices within Swedish ECEC.
Susanne Garvis, Johannes Lunneblad
Globalisation, transformation and cultures in early childhood education and care: reconceptualisation and comparison. Faas, S., Kasüschke, D., Nitecki, E., Urban, M., Wasmuth, H. (Eds.), London, Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Re-Framing 'Spaces' for Educating Children with Autism: Perspectives from Urban India
Shruti Taneja Johansson
Education and Disability in the Global South: New Perspectives from Africa and Asia. Nidhi Singal, Paul Lynch, Shruti Taneja Johansson (red.), London, Bloomsbury Academic, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Advancing Simulation Pedagogy and Research
Hans Rystedt, Madeleine Abrandt Dahlgren, Li Felländer-Tsai, Sofia Nyström
Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Systematic Quality Work in a Swedish Context
Karin Lager
Nordic Families, Children and Early Childhood Education. Garvis, S., Harju-Luukkainen, H., Sheridan, S., Williams, P. (Eds.), United States , Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Education of Children with Disabilities: Changing Landscape of New Opportunities and Challenges
Nidhi Singal, Shruti Taneja Johansson, Paul Lynch
Education and Disability in the Global South: New Perspectives from Africa and Asia, London, Bloomsbury, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Formal–informal, exclusion–inclusion: An empirical investigation of Swedish music education
Cecilia Wallerstedt
Schools and Informal Learning in a Knowledge-Based World. J. Calvo de Mora & K. J. Kennedy (Eds.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Att integrera skola och arbete - Utmaningar i vårdlärares möte med nyanlända
Karin Lumsden Wass, Gun-Britt Wärvik, Sarojni Choy
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer. I. Henning Loeb, L. Langelotz & K. Rönnerman. (red), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 61 - 70 av 4341

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?