Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Förskollärares undervisningsstrategier - skriftspråkets funktion
Maria Magnusson, Ingrid Pramling Samuelsson
M. Norling & M. Magnusson, Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Musikundervisning på vetenskaplig grund? - Vetenskapligt grundad musikundervisning på olika nivåer i svensk skoldiskurs.
Christer Larsson
Doktoranddagar (förkonferens), NNMPF2019, 25-26 februari, Kungliga Musikhögskolan, Stockholm, Konferenspresentation, Övrigt 2019
Övrigt

Policy constructions of ‘school on a scientific base’ at the website of the Swedish National Agency of Education
Christer Larsson
Mötesplats CUL, 22–23 oktober 2019, Sankt Jörgen Park, Göteborg, Konferenspresentation, Övrigt 2019
Övrigt

Are academically resilient students grittier than non-resilient students?
Cecilia Thorsen, Kajsa Yang Hansen, Stefan Johansson
ECER 3-6 September, 2019, Hamburg, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

En hållbar förskola– lokala och globala framtidsperspektiv
Jonna Larsson, Ingrid Pramling Samuelsson
Konferens; Forskning Pågår!, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Foregrounding Science in Early Childhood Education and Care
Jonna Larsson
https://ececthenordicway.no/, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Understanding and bridging the conservation-genetics gap in marine conservation
Annica Sandström, Carina Lundmark, Klas Andersson, Kerstin Johannesson, Linda Laikre
Conservation Biology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teachers’ narrative of learning to program in a professional development effort and the relation to the rhetoric of computational thinking
Natalia Monjelat, Annika Lantz-Andersson
Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 301 - 350 av 479

Namn Titel Organisation
Messina Dahlberg, Giulia Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Meyer-Beining, Janna Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Molander Beyer, Marianne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Montin, Stig Professor Förvaltningshögskolan
Mossberg, Lena Professor Företagsekonomiska institutionen
Munck, Ingrid Professor emerita Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Myrberg, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Mårdsjö Olsson, Ann-Charlotte Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Mäkitalo, Åsa Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nasiopoulou, Panagiota Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nielsen, Bo Databasansvarig Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nilsen, Malin Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lundin, Mona Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nilsson, Charlotte Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nilsson, Kerstin Senior rådgivare Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Nilsson, Lennart Seniorforskare SOM-institutet
Nilsson, Lennart Professor emeritus Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nilsson, Lennart Seniorforskare SOM-institutet
Nordberg, Ann Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nordén, Per Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nordenström, Elin Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nyberg, Eva Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nykänen, Pia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nylund, Mattias Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nyström, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nyvaller, Monica Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Odenbring, Ylva Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Ohlander, Sölve Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ohlsson, Elisabeth Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Olin, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Olsson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Olsson, Lars-Erik Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Broberg, Malin Professor Psykologiska institutionen
Osbeck, Christina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Oscarson, Mats Professor emeritus Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ottemo, Andreas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 301 - 350 av 479

Visar 41 - 50 av 4370

2019

What’s next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s
Neil Selwyn, Thomas Hillman, Rebecca Eynon, Giselle Ferreira, Jeremy Knox et al.
Learning, Media & Technology, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Måltiden i förskolan - enbart en rutinmässig handling?
Lena Ryberg, Louise Peterson, Torgeir Alvestad, Pia Williams
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse i Stavanger 15-17/10 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Förskolans undervisning – att integrera lek, lärande och omsorg
Pia Williams, Elisabeth Mellgren
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse, Stavanger 15-17/10 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer. Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Existens och glipan mellan liv och värld som nödvändiga utgångspunkter för livsvärldsbaserad rehabilitering
Inger Berndtsson
Paper presenterat vid konferensen Existential Medical Humanities, 7-8 november, Södertörns Högskola, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ethical reflections on critical ethnography
Marianne Dovemark
Ethical reflections on critical ethnography. Hugh Busher, Alison Fox (red.), London, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 41 - 50 av 4370

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?