Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Stötta barnet vid bokläsandet
Camilla Björklund
Förskoleforum, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Hope for the Future: New Possibilities for Sustaining a Reflexive Approach
Naomi McLeod, Tarja Karlsson Häikiö, Pernilla Mårtensson
Empowering early childhood educators : international pedagogies as provocation / edited by Naomi McLeod and Patricia Giardiello., Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Democratic Dilemmas in Education Against Violent Extremism
Jennie Sivenbring
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham , Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the European Conference on Educational Research 2019, Hamburg, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the 8th International Research Conference, Copenhagen, Denmark, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Effects of learning addition and subtraction in preschool by making the first ten numbers and their relations visible with finger patterns
Angelika Kullberg, Camilla Björklund, Irma Brkovic, Ulla Runesson Kempe
Educational Studies in Mathematics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Förskollärares undervisningsstrategier - skriftspråkets funktion
Maria Magnusson, Ingrid Pramling Samuelsson
M. Norling & M. Magnusson, Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Musikundervisning på vetenskaplig grund? - Vetenskapligt grundad musikundervisning på olika nivåer i svensk skoldiskurs.
Christer Larsson
Doktoranddagar (förkonferens), NNMPF2019, 25-26 februari, Kungliga Musikhögskolan, Stockholm, Konferenspresentation, Övrigt 2019
Övrigt

Visar 301 - 350 av 481

Namn Titel Organisation
Mellgren, Elisabeth Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Messina Dahlberg, Giulia Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Meyer-Beining, Janna Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Molander Beyer, Marianne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Montin, Stig Professor Förvaltningshögskolan
Mossberg, Lena Professor Företagsekonomiska institutionen
Munck, Ingrid Professor emerita Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Myrberg, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Mårdsjö Olsson, Ann-Charlotte Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Mäkitalo, Åsa Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nasiopoulou, Panagiota Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nielsen, Bo Databasansvarig Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nilsen, Malin Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lundin, Mona Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nilsson, Charlotte Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nilsson, Kerstin Senior rådgivare Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Nilsson, Lennart Seniorforskare SOM-institutet
Nilsson, Lennart Professor emeritus Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nilsson, Lennart Seniorforskare SOM-institutet
Nordberg, Ann Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nordén, Per Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nordenström, Elin Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nyberg, Eva Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nykänen, Pia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nylund, Mattias Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nyström, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nyvaller, Monica Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Odenbring, Ylva Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Ohlander, Sölve Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ohlsson, Elisabeth Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Olin, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Olsson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Olsson, Lars-Erik Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Broberg, Malin Professor Psykologiska institutionen
Osbeck, Christina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Oscarson, Mats Professor emeritus Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ottemo, Andreas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 301 - 350 av 481

Visar 41 - 50 av 4376

2019

“Planning, planning and planning”: the case of Swedish medical students’ perception of wellbeing and success"
Anne Algers, Mona Lundin
https://www.herdsa2019.auckland.ac.nz/program/parallel-sessions-day-one/planning-planning-and-planning-the-case-of-swedish-medical-students-perception-of-wellbeing-and-success/, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Higher education pedagogy courses as trading zones
Linda Bradley, Anne Algers
HERDSA 2019 Next Generation, Higher Education: Challenges, Changes and Opportunities, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Reflecting on Interprofessional Simulation
Sissel Eikeland Husebø, Madeleine Abrandt Dahlgren, Samuel Edelbring, Elin Nordenström, Torben Nordahl Amorøe et al.
Professional and Practice-based Learning, Vol 26, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Why This Book?
M. Abrandt Dahlgren, L. Felländer-Tsai, S. Nyström, Hans Rystedt
Interprofessional Simulation in Health Care. Professional and Practice-based Learning, vol 26. Abrandt Dahlgren M., Rystedt H., Felländer-Tsai L., Nyström S. (eds) , Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Classroom observations through video recordings – Methodological approaches and ethical considerations
Catarina Schmidt
Classroom research – Methodology, categories and coding. Ninni Wahlström (red.), Växjö, Linneaus University Press , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Matteböcker och matte i böcker
Camilla Björklund
Förskoleforum, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Räkna upp och räkna ut – taluppfattning och aritmetikfärdigheter i förskolan
Camilla Björklund
Nämnaren, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Feedback and instructional guidance in healthcare simulation debriefings
Elin Nordenström
Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Doktorsavhandling 2019
Doktorsavhandling

Support of language and communication in the 'Tambour situation' in Swedish preschools
Ann Nordberg
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

What’s next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s
Neil Selwyn, Thomas Hillman, Rebecca Eynon, Giselle Ferreira, Jeremy Knox et al.
Learning, Media & Technology, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Visar 41 - 50 av 4376

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/hitta-forskaren/?researchersPageNumber=7&selectedTab=2&publicationPageNumber=5&feedbackForm=true&returnAddress=http%3A%2F%2Fwww.gu.se%2Fforskning%2Fhitta-forskaren%2F%3FresearchersPageNumber%3D5%26selectedTab%3D2%26subjectId%3D50301&recipientName=Webbredaktion&encodedEmail=aW5mb0BndS5zZQ&subjectId=50301
Utskriftsdatum: 2019-12-14