Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets #11;- Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Policing the School: Dialogues and Crime Reports.
Thomas Johansson, Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Introducing Critical Animal Pedagogies in Higher Education
Helena Pedersen, Jonna Håkansson, Arjen E.J. Wals
Vetenskaplighet i högre utbildning: Erfarenheter från lärarutbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Pedagogical Relational Teachership, (PeRT) - an approach to develop relational proficiencies
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at ECER 2019, the European Conference on Educational Research in Hamburg. Konferensbidrag, referentgranskad., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Teaching to change ways of experiencing numbers – an intervention program for arithmetic learning in preschool
Anna-Lena Ekdahl, Camilla Björklund, Ulla Runesson Kempe
M. Graven, H. Venkat, A. Essien & P. Vale (Eds), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 2, pp. 209 – 216). Pretoria, South Africa: PME., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Evaluative conduct in teacher–student supervision: When students assess their own performance
Karianne Skovholt, Elin Nordenström, Elizabeth Stokoe
Linguistics and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 301 - 350 av 472

Namn Titel Organisation
Molander Beyer, Marianne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Montin, Stig Professor Förvaltningshögskolan
Mossberg, Lena Professor Företagsekonomiska institutionen
Munck, Ingrid Professor emerita Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Myrberg, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Mårdsjö Olsson, Ann-Charlotte Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Mäkitalo, Åsa Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nasiopoulou, Panagiota Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nielsen, Bo Databasansvarig Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nilsen, Malin Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lundin, Mona Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nilsson, Charlotte Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nilsson, Kerstin Senior rådgivare Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Nilsson, Lennart Seniorforskare SOM-institutet
Nilsson, Lennart Professor emeritus Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nilsson, Lennart Seniorforskare SOM-institutet
Nordén, Per Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nyberg, Eva Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nykänen, Pia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nylund, Mattias Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nyström, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nyvaller, Monica Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Odenbring, Ylva Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Ohlander, Sölve Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ohlsson, Elisabeth Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Olin, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Olsson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Olsson, Lars-Erik Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Broberg, Malin Professor Psykologiska institutionen
Osbeck, Christina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Oscarson, Mats Professor emeritus Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ottemo, Andreas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Pedersen, Helena Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Visar 301 - 350 av 472

Visar 21 - 30 av 4267

2019

Hope for the Future: New Possibilities for Sustaining a Reflexive Approach
Naomi McLeod, Tarja Karlsson Häikiö, Pernilla Mårtensson
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Evaluating a high-stakes EFL speaking test: Teachers’ practices and views
Linda Borger
Moderna Språk, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

On the absent ground of transnational partnerships in education: A post-foundational intervention
Beniamin Knutsson, Jonas Lindberg
Globalisation, Societies and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Digital inquiry into emerging issues of public concern: Controversy mapping in a Swedish school context.
Åsa Mäkitalo, Mark Elam, Anne Solli, Sandra Ferraz Freire
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation., London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Early childhood educators' voices in shifting currcular policies and praxis
Maelis Karlsson Lohmander, Valerie Sollars
Abstract book EECERA 29th conference 2019, Thessaloniki, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Teori och praktik för pedagogisk profession
Margaretha Häggström, Catarina Schmidt, Anna Udén, Eva-Lena Happstadius
Vetenskaplighet i högre utbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 21 - 30 av 4267

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?