Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Social studies in primary school- communicating values or teaching substantive knowledge?
Anna-Lena Lilliestam
NOFA7 Abstracts p. 138, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What Is the Most Violent Thing to Do? Mapping the Definitions and Complexities of Violence
Nils Hammarén
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets #11;- Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Något om de fristående och kommunala skolornas skilda förutsättningar
Majsa Allelin
Skola och samhälle, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Kommunikativa drag - verktyg för utforskande matematiksamtal
Rimma Nyman
Matematiska samtal i klassrummet - vägar till elevers lärande, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The effectiveness of the mathematics communication framework through a lesson study
Florenda Gallos Cronberg, Truls Cronberg
World Association of Lesson Study Conference 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 301 - 350 av 888

Namn Titel Organisation
Hammarén, Nils Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hansen, Michael Databasansvarig Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansson, Emma Forskare Avd för plastikkirurgi
Hansson, Åse Forskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Happstadius, Eva-Lena Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Harju-Luukkainen, Heidi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Harling, Martin Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Harring, Niklas Forskarassistent Statsvetenskapliga institutionen
Hasselskog, Peter Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Heldal, Rogardt Docent Institutionen för data- och informationsteknik
Helenius, Ola Forskare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Hellberg, Sofie Universitetslektor Institutionen för globala studier
Hellman, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Henning Loeb, Ingrid Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Henricsson, Ola Doktorand Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hermansson Adler, Magnus Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hessman, Eva Universitetsbibliotekarie Team Undervisning, Biomedicinska biblioteken
Hillman, Thomas Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Hipkiss, Anna Maria Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hirsh, Åsa Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hjelmquist, Erland Professor emeritus Psykologiska institutionen
Hjörne, Eva Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Holm, Ann-Sofie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Holmberg, Per Professor Institutionen för svenska språket
Holmer, Jan Forskare Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Holmqvist Lid, Carina Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hu, Guohua Universitetsadjunkt Institutionen för språk och litteraturer
Hunehäll Berndtsson, Kristina Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hård af Segerstad, Ylva Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Hägerland, Tobias Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Häggström, Johan Pedagogisk utvecklare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Häggström, Margaretha Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Häggström, Olle Professor Avdelningen för tillämpad matematik och statistik

Visar 301 - 350 av 888

Visar 101 - 110 av 8308

2019

Developing a model for teacher professional digital competence
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Ewa Skantz Åberg, Pia Williams
The 18th Biennial EARLI Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Compensating for Conflicting Policy Goals: Dilemmas of Teachers’ Work With Asylum-Seeking Pupils in Sweden
Malin Svensson
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Advancing gender equality in the media industries through the use of mobile journalism as innovative practice
Maria Edström, Torbjörn Fraenckel
World Journalism Education Congress (WJEC) Paris July 9-11, 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Nurse Professional Competence (NPC) Scale: A tool that can be used in national and international assessments of nursing education programmes.
A Gardulf, J Florin, M Carlsson, J Leksell, Margret Lepp et al.
Nordic Journal of Nursing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

In Search of Themes–Keys to Teaching Qualitative Analysis in Higher Education.
Petra Boström
Qualitative Report, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fights for fun: jokes, homosociality and violence in school
Ylva Odenbring, Thomas Johansson
NYRIS, Aarhus, Denmark, August 14-16, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Semantic profiling as means for assessing teacher students' practicum lessons
Anna Maria Hipkiss, Sally Windsor
LCT 3 - International Legitimation Code Theory Conference , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Semantic profiles in chemistry texts: How Reading To Learn pedagogy enables literacy development
Anna Maria Hipkiss, Susanne Staf, Pernilla Andersson Varga
LCT3 - International Legitimation Code Theory Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Vocationalising Specialized Concepts: Appropriating Meanings Through Feedback
Martina Wyszynska Johansson, Gun-Britt Wärvik, Sarojni Choy
Vocations and Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 101 - 110 av 8308

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?