Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Diagnoses and their instructional implications - Children's agency and participation in school activities.
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Special / temanummer av tidskrift 2019
Special / temanummer av tidskrift

Diagnoses and their instructional implications-children’s agency and participation in school activities
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Current attempts to remove barriers to postsecondary education for persons with intellectual disability in Sweden
Thomas Barow, Shruti Taneja Johansson
Disability studies & participation in higher education. Interdisciplinary international symposium, University of Innsbruck, 27-29 June, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Transitions to, within and beyond higher education- an ADHD lens
Shruti Taneja Johansson
Disability Studies & Participation in Higher Education. Interdisciplinary international Symposium, University of Innsbruck, 27-29 June, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue
Roger Säljö, Cecilia Kilhamn
C. Kilhamn & R. Säljö (Eds.), Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA, Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Adults' responses to bullying: the victimized youth's perspectives
Y. Bjereld, Kristian Daneback, F. Mishna
Research Papers in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Researching classrooms in search of learning: Theoretical and methodological considerations
Roger Säljö, Maria Luiza Cestari
C. Kilhamn & R. Säljö (Eds.), Encountering algebra: A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA, Cham, Switzerlan, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Polarisering i skolfrågor: Förändringar i svensk opinion mellan 2014 och 2018
Sverker Lindblad
Ulrika Andersson, Björn Rönnerstrand, Patrik Öhberg & Annika Bergström (red) Storm och stiltje. , Göteborg, Göteborgs Universitet: SOM-institutet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 251 - 300 av 468

Namn Titel Organisation
Lindberg, Jonas Universitetslektor Avdelningen för kulturgeografi
Lindblad, Sverker Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lindbäck, Jonas Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Linderoth, Jonas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lindgren, Monica Professor Högskolan för scen och musik
Lindh, Jacob Universitetsadjunkt Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Lindström, Berner Seniorforskare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Lindström Kjellberg, Irma Senior rådgivare Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Lindwall, Oskar Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Linell, Per Professor emeritus Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Ljungblad, Ann-Louise Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wass, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lundh, Torbjörn Bitr professor Avdelningen för tillämpad matematik och statistik
Lundin, Johan Professor Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Lundin, Mona Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lundin, Sverker Per Erik Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lundälv, Jörgen Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Lunneblad, Johannes Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lyngfelt, Anna Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Löfving, Christina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Marklund, Bertil Professor, adjungerad Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Marton, Ference Professor emeritus Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Mattsson, Bengt Professor emeritus Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Mattsson, Christer Utvecklingsledare Segerstedtinstitutet
Medina, Maria Clara Universitetsadjunkt Institutionen för globala studier
Mehrstam, Christian Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Melker, Kristina Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Mellgren, Elisabeth Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Messina Dahlberg, Giulia Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Meyer-Beining, Janna Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Molander Beyer, Marianne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 251 - 300 av 468

Visar 1 - 10 av 4234

2019

Diagnoses and their instructional implications - Children's agency and participation in school activities.
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Special / temanummer av tidskrift 2019
Special / temanummer av tidskrift

Diagnoses and their instructional implications-children’s agency and participation in school activities
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Current attempts to remove barriers to postsecondary education for persons with intellectual disability in Sweden
Thomas Barow, Shruti Taneja Johansson
Disability studies & participation in higher education. Interdisciplinary international symposium, University of Innsbruck, 27-29 June, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Transitions to, within and beyond higher education- an ADHD lens
Shruti Taneja Johansson
Disability Studies & Participation in Higher Education. Interdisciplinary international Symposium, University of Innsbruck, 27-29 June, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue
Roger Säljö, Cecilia Kilhamn
C. Kilhamn & R. Säljö (Eds.), Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA, Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Adults' responses to bullying: the victimized youth's perspectives
Y. Bjereld, Kristian Daneback, F. Mishna
Research Papers in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Researching classrooms in search of learning: Theoretical and methodological considerations
Roger Säljö, Maria Luiza Cestari
C. Kilhamn & R. Säljö (Eds.), Encountering algebra: A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA, Cham, Switzerlan, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Polarisering i skolfrågor: Förändringar i svensk opinion mellan 2014 och 2018
Sverker Lindblad
Ulrika Andersson, Björn Rönnerstrand, Patrik Öhberg & Annika Bergström (red) Storm och stiltje. , Göteborg, Göteborgs Universitet: SOM-institutet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 4234

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?