Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Socialisation and citizenship preparation in vocational education: Pedagogic codes and democratic rights in VET-subjects
Mattias Nylund, Kristina Ledman, Per-Åke Rosvall, Maria Rönnlund
British Journal of Sociology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Gender and choice - differentiating options in Swedish upper secondary STEM programmes
Johanna Mellén, Petra Angervall
Journal of education policy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Developing Teachers: Adopting observation tools that suspend judgement to stimulate evidence-informed dialogue during the teaching practicum to enrich teacher professional development
Sally Windsor, Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Annika Lilja, Jane Thornton
Professional Development in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Secondary School Biology Students’ Attitudes towards Modern Biotechnology Characterised using Structural Equation Modeling
Ola Nordqvist, Stefan Johansson
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Digital inquiry into emerging issues of public concern: Controversy mapping in a Swedish school context.
Åsa Mäkitalo, Mark Elam, Anne Solli, Sandra Ferraz Freire
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Evaluating a high-stakes EFL speaking test: Teachers’ practices and views
Linda Borger
Moderna Språk, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Approaching writing and learning as interdependent processes
Åsa Mäkitalo
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 251 - 300 av 484

Namn Titel Organisation
Liff, Roy Forskare Gothenburg Research Institute, GRI
Lilja, Annika Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Liljenberg, Mette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lindberg, Jonas Universitetslektor Avdelningen för kulturgeografi
Lindblad, Sverker Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Linderoth, Jonas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lindgren, Monica Professor Högskolan för scen och musik
Lindh, Jacob Universitetsadjunkt Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Lindström, Nils Berner Seniorforskare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Lindström Kjellberg, Irma Senior rådgivare Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Lindwall, Oskar Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Linell, Per Professor emeritus Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Ljungblad, Ann-Louise Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wass, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lundh, Torbjörn Professor Avdelningen för tillämpad matematik och statistik
Lundin, Johan Professor Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Lundin, Mona Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lundin, Sverker Per Erik Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lundälv, Jörgen Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Lunneblad, Johannes Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lyngfelt, Anna Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Löfving, Christina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Majoros, Erika Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Marton, Ference Professor emeritus Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Mattsson, Bengt Professor emeritus Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Mattsson, Jan Christer Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Medina, Maria Clara Universitetsadjunkt Institutionen för globala studier
Mehrstam, Christian Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

Visar 251 - 300 av 484

Visar 21 - 30 av 4422

2019

Newly arrived migrant and refugee children and adolescents ́ contact with organized sports in Sweden
Owe Stråhlman, Konstantin Kougioumtzis, Stefan Wagnsson, Christian Augustsson, Göran Patriksson
Paper at the Building Bridges for Physical Activity and Sport. AIESEP International Conference 19-22/6, Adelphi University, Garden City, New York., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Examining the changing relationship between socioeconomic status, opportunity to learn and achievement in mathematics and science
Victoria Rolfe, Rolf Strietholt, Kajsa Yang Hansen
Paper presented at ECER 2019 Hamburg, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers leading teachers – understanding middle-leaders’ role and thoughts about career in the context of a changed division of labour
Åsa Hirsh, Ingela Bergmo-Prvulovic
School Leadership and Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The relation between students´ social and cognitive well-being and educational achievement in Swedish compulsory school
Alli Klapp, Thea Klapp
Paper presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Hamburg, Germany, August 2019., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Erica Simon och folkhögskoleidéns universalitet
Caroline Runesdotter
Mimers forskarkonferens, november 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Turning school absence to presence or #11;Problematizing the problem with school attendance. NERA, Uppsala March 2019
Caroline Runesdotter, Helena Wallström, Katarina Samuelsson
NERA konferens i Uppsala, mars 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Critical Animal Pedagogy: Explorations Toward Reflective Practice
Karin Gunnarsson Dinker, Helena Pedersen
Education for Total Liberation: Critical Animal Pedagogy and Teaching Against Speciesism, New York, Peter Lang, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Intelligence and knowledge: the relationship between preschool teachers' cognitive dispositions in the field of mathematics
L. Jenssen, S. Dunekacke, Jan-Eric Gustafsson, S. Bl?meke
Zeitschrift Fur Erziehungswissenschaft, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Hantverksvetenskap och vetenskapligt hantverk: Om utvärdering av lärandemål i hantverksinriktad högskoleutbildning
Gunnar Almevik
FormAkademisk, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 21 - 30 av 4422

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/hitta-forskaren/?researchersPageNumber=6&selectedTab=2&feedbackForm=true&returnAddress=http%3A%2F%2Fwww.gu.se%2Fforskning%2Fhitta-forskaren%2F%3FresearchersPageNumber%3D8%26selectedTab%3D2%26print%3Dtrue%26publicationPageNumber%3D3%26feedbackForm%3Dtrue%26returnAddress%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.gu.se%252Fforskning%252Fhitta-forskaren%252F%253FresearchersPageNumber%253D5%2526selectedTab%253D2%2526subjectId%253D50301%26recipientName%3DWebbredaktion%26encodedEmail%3DaW5mb0BndS5zZQ%26subjectId%3D50301&recipientName=Webbredaktion&encodedEmail=YW5uaWthLndhbGxAZ3Uuc2U&publicationPageNumber=3&subjectId=50301
Utskriftsdatum: 2020-01-25