Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Understanding Interprofessional Simulation Practice
Hans Rystedt, Madeleine Abrandt Dahlgren, Michelle Kelly
Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets - Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Policing the School: Dialogues and Crime Reports.
Thomas Johansson, Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 201 - 250 av 473

Namn Titel Organisation
Nordenström, Elin Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson, Helena Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Johansson, Marléne Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johansson, Monica Universitetslektor Utbildningsvetenskapliga fakulteten
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Stefan Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Thomas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson Bäcklund, Camilla Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johnsson, Åse Universitetslektor/överläkare Avd för radiologi
Jonsson, Anna-Carin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jönsson, Kaj Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Kamperin, Rose Marie Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Karlsson, Rauni Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Karlsson, Yvonne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Häikiö, Tarja Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Kilhamn, Cecilia Pedagogisk utvecklare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Klapp, Alli Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Knutsson, Beniamin Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Korp, Peter Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Kougioumtzis, Konstantin Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Kullberg, Angelika Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Kultti, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Kärrqvist, Christina Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Lager, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lagerlöf, Pernilla Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lander, Rolf Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lane, Linda Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Lantz-Andersson, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Larsson, Jonna Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Larsson, Stina Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Lepp, Margret Professor Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Liff, Roy Forskare Gothenburg Research Institute, GRI

Visar 201 - 250 av 473

Visar 71 - 80 av 4269

2019

Plattor och appar i förskolan – utmaningar och didaktiska konsekvenser
Malin Nilsen
Svensklärarföreningens årsskrift 2018, Stockholm, Natur och Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

How do teachers interpret and transform entrepreneurship education?
Andreas Fejes, Mattias Nylund, Jessica Wallin
Journal of Curriculum Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Startup Jungle: Four-dimensional Business Modelling
Ryan Rumble
Journal of Business Models, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation, New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation, New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Appeals to Science: Recirculation of Online Claims in Socioscientific Reasoning
Anne Solli
Research in Science Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Kropp, blick och plats – konstruktioner av dans- och vokalundervisning
Carina Borgström Källén, Birgitta Sandström
Educare - vetenskapliga skrifter No 2 (2019): Aesthetics, learning and education - Part I, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Approaching writing and learning as interdependent processes
Åsa Mäkitalo
Learning, Culture and Social Interaction, Forskningsöversiktsartikel 2019
Forskningsöversiktsartikel

Self-learning training versus instructor-led training for basic life support: A cluster randomised trial.
Helene Bylow, Thomas Karlsson, Claesson Andreas, Margret Lepp, Lindqvist Jonny et al.
Resuscitation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Introduction
Åsa Mäkitalo, Todd Nicewonger, Mark Elam
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation, London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 71 - 80 av 4269

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?