Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34
Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.
Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap
Namn | Titel | Organisation |
---|---|---|
Pramling Samuelsson, Ingrid | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Säljö, Roger | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Rönnerman, Karin | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Gustafsson, Jan-Eric | Seniorprofessor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Beach, Dennis | Professor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Mäkitalo, Åsa | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Lindblad, Sverker | Seniorprofessor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Wärvik, Gun-Britt | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Sheridan, Sonja | Professor emerita | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Pramling, Niklas | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Musikundervisning på vetenskaplig grund? - Vetenskapligt grundad musikundervisning på olika nivåer i svensk skoldiskurs.
Christer Larsson
Doktoranddagar (förkonferens), NNMPF2019, 25-26 februari, Kungliga Musikhögskolan, Stockholm, Konferenspresentation,
Övrigt
2019
Övrigt
Policy constructions of ‘school on a scientific base’ at the
website of the Swedish National Agency of Education
Christer Larsson
Mötesplats CUL, 22–23 oktober 2019, Sankt Jörgen Park, Göteborg, Konferenspresentation,
Övrigt
2019
Övrigt
Are academically resilient students grittier than non-resilient students?
Cecilia Thorsen, Kajsa Yang Hansen, Stefan Johansson
ECER 3-6 September, 2019, Hamburg,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
En hållbar förskola– lokala och globala framtidsperspektiv
Jonna Larsson, Ingrid Pramling Samuelsson
Konferens; Forskning Pågår!,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Foregrounding Science in Early Childhood Education and Care
Jonna Larsson
https://ececthenordicway.no/,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Mellan det lokala och globala - förskollärarstudenters meningsskapande om undervisning för hållbarhet i förskolans praktik.
Eva Ärlemalm-Hagsér, Jonna Larsson
NorDiNa : Nordic Studies in Science Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Understanding and bridging the conservation-genetics gap in marine conservation
Annica Sandström, Carina Lundmark, Klas Andersson, Kerstin Johannesson, Linda Laikre
Conservation Biology,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Teachers’ narrative of learning to program in a professional development effort and the relation to the rhetoric of computational thinking
Natalia Monjelat, Annika Lantz-Andersson
Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Driving change from ‘the middle’: middle leading for site based educational development
Christine Edwards-Groves, Peter Grootenboer, Ian Hardy, Karin Rönnerman
School Leadership and Management,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Visar 201 - 250 av 479
Visar 201 - 250 av 479
Visar 4301 - 4310 av 4364
Nytta med nöje : utvärderingen av ett distansexperiment
Mehdi Sedigh Zadeh, Robin Hägg
Uppsala,
Uppsala universitet,
Bok
1996
Bok
Att skriva med sexåringar - ett program för att utveckla barns medvetenhet om skriftspråket. Vad hände sen?
Karin Gustafsson, Elisabeth Mellgren
NFPF:s konferens i Århus, 16-19 mars, 1995.,
Paper i proceeding
1995
Paper i proceeding
Sagostund på dagis. Barnlitteraturen i förskolan
Pia Williams, Maj Asplund Carlsson
Barnboken, Svenska barnboksinstitutets tidskrift,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
1995
Artikel i vetenskaplig tidskrift
"Först var det roligt, sen blev det tråkigt och sen vande man sig..."
Barns möte med skolans värld.
Ingrid Pramling Samuelsson, Anna Klerfelt, Pia Williams
Rapport
1995
Rapport
Allmänmetodik och allmändidaktik. En kommentar till Sven-Erik Hanséns artikel
Jan Bengtsson
Didaktisk Tidskrift ,
Artikel i övriga tidskrifter
1995
Artikel i övriga tidskrifter
Theory and Practice. Two Fundamental Categories in the Philosophy of Teacher Education
Jan Bengtsson
European Journal of Teacher Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
1995
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Självreflektionens möjligheter och gränser i läraryrket
Jan Bengtsson
Nordisk Pedagogik ,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
1995
Artikel i vetenskaplig tidskrift
What is reflection? On reflection in teacher profession and teacher education
Jan Bengtsson
Teachers and Teaching ,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
1995
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Först var det roligt, sen blev det tråkigt och sen vande man sig. Barns möte med skolans värld. (Rapport nr 9)
Ingrid Pramling, Anna Klerfelt, Pia Williams Graneld
Göteborgs universitet,
Institutionen för metodik i lärarutbildningen,
Rapport
1995
Rapport
Understanding a tale in Sweden, Japan and China
Ingrid Pramling
Educating Young Children, Learning and Teaching in Early Childhood Years,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
1995
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Visar 4301 - 4310 av 4364