Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Framing foreign language education - a European approach
Mats Oscarson
Pertanika Journal of Social Sciences & Humanities (JSSH), Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Barns naturkontakt i den segregerade staden
Mattias Sandberg
Utomhuspedagogik. Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet (red. Olof Fastén), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Making sense of making: critical issues in the integration of maker education into schools
Anna-Lena Godhe, Patrik Lilja, Neil Selwyn
Technology, Pedagogy and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teaching and learning in the special education setting: agency of the diagnosed child
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveldt, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Journal of Speech, Language and Hearing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 151 - 200 av 895

Namn Titel Organisation
Börjesson, Git Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Börjesson, Mattias Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Cajvert, Lilja Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Campopiano, Christina Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Careborg, Karin Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Carlson, Anna Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Carlson, Marie Forskare Institutionen för svenska språket
Carlsson, Eva Universitetslektor, adjungerad Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd
Carlsson, Ninni Maria Kristina Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Carlström, Eric Professor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Castro, Andrea Professor Institutionen för språk och litteraturer
Chaudron, Michel Professor Cyber Physical Systems (SE-CPS)
Claesson, Silwa Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Coble, Mary Universitetslektor Akademin Valand
Cornell, Per Professor Institutionen för historiska studier
Cramér, Per Professor Handelshögskolans fakultetsstyrelse
Cutas, Daniela Forskare Avdelningen för filosofi och filologi
Dafgård, Lena Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Dahlberg, Ulrica Forskare, biträdande Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Dahlbäck, Katharina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dahlöf, Björn Oavlönad docent Avd för molekylär och klinisk medicin
Dalnäs, Ulf Chef HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Davet, Natalie Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Dellenborg, Lisen Universitetslektor Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Dodillet, Susanne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Dohlsten, John Universitetsadjunkt Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Donning, Ylva Universitetsadjunkt Institutionen för socialt arbete
Dovemark, Marianne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Dragemark Oscarson, Anne Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dragemark Oscarson, Anne Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dupont, Sam Universitetslektor Institutionen för biologi och miljövetenskap
Dymitrow, Mirek Forskningssamordnare Göteborgs centrum för hållbar utveckling
Ekbrand, Hans Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Ekholm, Christer Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Ekman, Karin Doktorand Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT

Visar 151 - 200 av 895

Visar 41 - 50 av 8405

2019

Att se nyttoväxter – platsens betydelse.
Eva Nyberg, Anna Maria Hipkiss
Forskningssymposium 28 augusti 2019: Barn, lek, lärande och hållbarhet i utomhusmiljöer, HLK, Jönköping University., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

En presentation av antologin Att bedöma språklig kompetens: rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk
Lena Hedenbratt, Patrik Axelson
Lingua - språklärarnas riksförbunds medlemstidskrift, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Trust, social capital and relational pedagogy as tools to advance inclusive and sustainable learning environments for pupils with special educational needs
Girma Berhanu
THE 16TH BIENNIAL CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION (IASE) at Sebastian Kolowa Memorial University (SEKOMU) from 14th to 17th July 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Inclusive Education and the “Balkanization” /Professionalization of the Specialized Field of Studies in Special Education Postgraduate Programs: The Case of Sweden.
Girma Berhanu
International Journal of Special Education. Vol. 33, No.4, 2019., Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Intersections of race, disability, class, and gender in special/inclusive education: The case of Sweden.
Girma Berhanu
Gronseth, S. L., & Dalton, E. M., (Eds.). Universal Access through Inclusive Instructional Design: International Perspectives on UDL. New York: Routledge, New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Kurslitteraturens forskningsanknytning på lärarutbildningen
Miranda Rocksén, Djamila Fatheddine, Elisabeth Ohlsson , Charlotte Nilsson
Franck (red). Vetenskaplighet i högre utbildning - Erfarenheter från lärarutbildningen, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Collaboration between Professionals and Parents of Children on the Autism Spectrum in the Swedish Early Intervention System. A Qualitative Case Study.
Pia Lorinser, Thomas Barow
Book of Abstracts, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

A Research Review on Doctoral Education Research – Paradigms and Politics of Knowledge
Sverker Lindblad, Gun-Britt Wärvik
Paper presented at the ECER conference, September 2019 in Hamburg, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teaching as Professional Practice. At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg.
Kemmis Stephen, Rachel Jekhelln, Charlotte Arkenback-Sundström, Gun-Britt Wärvik
At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Standing in the Shadows of Plants
Dawn Sanders
Plants, People, Planet, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Visar 41 - 50 av 8405

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?