Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), p. 153-172, Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer. Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Existens och glipan mellan liv och värld som nödvändiga utgångspunkter för livsvärldsbaserad rehabilitering
Inger Berndtsson
Paper presenterat vid konferensen Existential Medical Humanities, 7-8 november, Södertörns Högskola, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ethical reflections on critical ethnography
Marianne Dovemark
Ethical reflections on critical ethnography. Hugh Busher, Alison Fox (red.), London, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Swedish study trips to Holocaust sites
Christer Mattsson
Den fjärde nationella konferensen i pedagogiskt arbete Umeå universitet 19 – 20 augusti 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Leaving hate behind – Neo-Nazis, Significant Others and disengagement
Christer Mattsson, Thomas Johansson
14th Conference of the European Sociological Association, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Closing discussion
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
I E Öhrn & D Beach (Eds), Young people's life and schooling in rural areas, London, the Tufnell Press, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 151 - 200 av 476

Namn Titel Organisation
Haglund, Björn Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hagman, Mats Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hagsand, Angelica Forskare Psykologiska institutionen
Hakvoort, Ilse Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hammarén, Nils Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hansen, Michael Databasansvarig Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansson, Åse Forskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Happstadius, Eva-Lena Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Harju-Luukkainen, Heidi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Harling, Martin Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hasselskog, Peter Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Helenius, Ola Forskare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Hellberg, Sofie Universitetslektor Institutionen för globala studier
Hellman, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Henning Loeb, Ingrid Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hermansson Adler, Magnus Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hillman, Thomas Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Hirsh, Åsa Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hjörne, Eva Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Holm, Ann-Sofie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Holmberg, Per Professor Institutionen för svenska språket
Holmer, Jan Forskare Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Häggström, Johan Pedagogisk utvecklare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Häggström, Margaretha Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Häggström, Olle Professor Avdelningen för tillämpad matematik och statistik
Häikiö, Tarja Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Höjer, Ingrid Professor Institutionen för socialt arbete
Ingerman, Åke Professor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ivarsson, Jonas Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för informatik
Jaakkola, Maarit Forskare Nordicom
Jahnke, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jakobsson Ung, Eva Professor/verksamhetsutvecklare Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Inger Universitetslektor Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Patrik Bitr professor Institutionen för data- och informationsteknik
Jarl, Maria Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 151 - 200 av 476

Visar 21 - 30 av 4333

2019

Upptäckande skrivning – metaspråkliga samtal och arbete med upptäckande skrivande i förskolan
Hilde Hofslundsengen, Maria Magnusson, Elisabeth Mellgren, Ria Heilä Ylikallio, Bente E. Hagtvet
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. Maria Magnusson, Martina Norling (red), Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Understanding Ethics of Care.
Liisa Uusimäki, Susanne Garvis
Compassion and Empathy in Educational settings. G. Barton & S. Garvis (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Chapter 2. Primary years students
Susanne Garvis
Teaching primary Years. Donna Pendergast and Katherine Main (red.), Allen & Unwin, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teachers' and families' perspectives in early childhood education and care in the 21st century
Sivanes Phillipson, Susanne Garvis
Teachers’ and Families’ Perspectives in Early Childhood Education and Care. Early Childhood Education in the 21st Century Vol. II. Sivanes Phillipson and Susanne Garvis (red.), Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Chapter 21. Teachers' and families' perspectives in early childhood education and care: A reflection of 19 countries
Susanne Garvis, Sivanes Phillipson
Teachers’ and Families’ Perspectives in Early Childhood Education and Care. Early Childhood Education in the 21st Century Vol. II. Sivanes Phillipson and Susanne Garvis (red.), Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Wellbeing in Swedish Indigenous Sami Children and Young-People: Looking Back and Looking Forward
Susanne Garvis, Lotta Omma
Routledge Handbook of Indigenous Wellbeing. Christopher Fleming, Matthew Manning (red.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Co-production of knowledge on the educational Agora. Media acivities and logics
Gun-Britt Wärvik, Caroline Runesdotter, Daniel Pettersson
New practices of comparison, quantification and expertise in education. Conducting Empirically Based Research. C. Elde Mølstad & D. Pettersson (red.), Abingdon, Oxon ; New York, NY , Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Holistic peer analyses of National Tests in relation to the CEFR
Gudrun Erickson
Developments in Language Education: A Memorial Volume in Honour of Sauli Takala. Huhta, A., Erickson, G. & Figueras, N. (red.), Jyväskylä, EALTA & University of Jyväskylä, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 21 - 30 av 4333

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/hitta-forskaren/?researchersPageNumber=4&selectedTab=2&publicationPageNumber=3&feedbackForm=true&returnAddress=http%3A%2F%2Fwww.gu.se%2Fforskning%2Fhitta-forskaren%2F%3FresearchersPageNumber%3D5%26selectedTab%3D2%26subjectId%3D50301&recipientName=Webbredaktion&encodedEmail=aW5mb0BndS5zZQ&subjectId=50301
Utskriftsdatum: 2019-11-17