Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets #11;- Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Policing the School: Dialogues and Crime Reports.
Thomas Johansson, Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Introducing Critical Animal Pedagogies in Higher Education
Helena Pedersen, Jonna Håkansson, Arjen E.J. Wals
Vetenskaplighet i högre utbildning: Erfarenheter från lärarutbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Pedagogical Relational Teachership, (PeRT) - an approach to develop relational proficiencies
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at ECER 2019, the European Conference on Educational Research in Hamburg. Konferensbidrag, referentgranskad., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Teaching to change ways of experiencing numbers – an intervention program for arithmetic learning in preschool
Anna-Lena Ekdahl, Camilla Björklund, Ulla Runesson Kempe
M. Graven, H. Venkat, A. Essien & P. Vale (Eds), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 2, pp. 209 – 216). Pretoria, South Africa: PME., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Visar 101 - 150 av 472

Namn Titel Organisation
Elam, Mark Professor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Erichsen Andersson, Annette Universitetslektor/sjuksköterska Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd
Erickson, Gudrun Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ericsson, Stina Professor Institutionen för svenska språket
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fatheddine, Djamila Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fjellman, Anna Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Flodén, Jonas Universitetslektor Företagsekonomiska institutionen
Forsberg Wärleby, Gunilla Forskare Sektionen för klinisk neurovetenskap
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gillberg, Gunnar Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Giota, Joanna Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Grahn, Karin Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Groglopo, Adrian Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Gunve, Fredric Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Gustafsson, Jan Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gustafsson, Jan-Eric Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Gustavsson, Susanne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 101 - 150 av 472

Visar 71 - 80 av 4267

2019

Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation, New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation, New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Appeals to Science: Recirculation of Online Claims in Socioscientific Reasoning
Anne Solli
Research in Science Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Kropp, blick och plats – konstruktioner av dans- och vokalundervisning
Carina Borgström Källén, Birgitta Sandström
Educare - vetenskapliga skrifter No 2 (2019): Aesthetics, learning and education - Part I, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Approaching writing and learning as interdependent processes
Åsa Mäkitalo
Learning, Culture and Social Interaction, Forskningsöversiktsartikel 2019
Forskningsöversiktsartikel

Self-learning training versus instructor-led training for basic life support: A cluster randomised trial.
Helene Bylow, Thomas Karlsson, Claesson Andreas, Margret Lepp, Lindqvist Jonny et al.
Resuscitation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Introduction
Åsa Mäkitalo, Todd Nicewonger, Mark Elam
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation, London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Nuturing phronesis: Developing good judgement within the Swedish entrepreneurial ecosystem
Ryan Rumble
Swesish Institute's Innovation Ecosystem Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Business Model Teaching Forum
Ryan Rumble
Business Model Conference, New York, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers’ role and attitudes concerning ADHD medication: A qualitative analysis
Maruschka N. Sluiter, Albert W. Wienen, Ernst D. Thoutenhoofd, Jeanette M. Doornenbal, Laura Batstra
Psychology in the schools, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 71 - 80 av 4267

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?