Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Socialisation and citizenship preparation in vocational education: Pedagogic codes and democratic rights in VET-subjects
Mattias Nylund, Kristina Ledman, Per-Åke Rosvall, Maria Rönnlund
British Journal of Sociology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Gender and choice - differentiating options in Swedish upper secondary STEM programmes
Johanna Mellén, Petra Angervall
Journal of education policy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Developing Teachers: Adopting observation tools that suspend judgement to stimulate evidence-informed dialogue during the teaching practicum to enrich teacher professional development
Sally Windsor, Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Annika Lilja, Jane Thornton
Professional Development in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Secondary School Biology Students’ Attitudes towards Modern Biotechnology Characterised using Structural Equation Modeling
Ola Nordqvist, Stefan Johansson
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Digital inquiry into emerging issues of public concern: Controversy mapping in a Swedish school context.
Åsa Mäkitalo, Mark Elam, Anne Solli, Sandra Ferraz Freire
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Evaluating a high-stakes EFL speaking test: Teachers’ practices and views
Linda Borger
Moderna Språk, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Approaching writing and learning as interdependent processes
Åsa Mäkitalo
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 101 - 150 av 484

Namn Titel Organisation
Elam, Mark Professor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Erichsen Andersson, Annette Universitetslektor/sjuksköterska Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd
Erickson, Gudrun Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ericsson, Stina Professor Institutionen för svenska språket
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fatheddine, Djamila Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fjellman, Anna Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Flodén, Jonas Universitetslektor Företagsekonomiska institutionen
Forsberg Wärleby, Gunilla Forskare Sektionen för klinisk neurovetenskap
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gillberg, Gunnar Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Giota, Joanna Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Grahn, Karin Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Groglopo, Adrian Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Gunve, Fredric Universitetslektor Pedagogik
Gustafsson Nyckel, Jan Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gustafsson, Jan-Eric Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Gustavsson, Susanne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 101 - 150 av 484

Visar 211 - 220 av 4422

2019

Leisure-time centres: social pedagogical tradition in educational practice
Karin Lager
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

What is complex in complex movement? A discourse analysis of conceptualizations of movement in the Swedish physical education curriculum
L. Janemalm, M. Quennerstedt, Dean Barker
European Physical Education Review, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Educación en el complejo animal-industrial
Helena Pedersen
Revista Latinoamericana de Estudios Críticos Animales, Övrigt 2019
Övrigt

Trust, social capital and relational pedagogy as tools to advance inclusive and sustainable learning environments for pupils with special educational needs
Girma Berhanu
THE 16TH BIENNIAL CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION (IASE) at Sebastian Kolowa Memorial University (SEKOMU) from 14th to 17th July 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

A Research Review on Doctoral Education Research – Paradigms and Politics of Knowledge
Sverker Lindblad, Gun-Britt Wärvik
Paper presented at the ECER conference, September 2019 in Hamburg, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teaching as Professional Practice. At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg.
Kemmis Stephen, Rachel Jekhelln, Charlotte Arkenback-Sundström, Gun-Britt Wärvik
At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Interkulturell religionsdidaktik – kan mångfald i klassrummet förstärka undervisningen? Föreläsning: Skolporten, fortbildning för lärare i religionskunskap, Näringslivets Hus, Stockholm 20191002.
Olof Franck
Skolporten file:///C:/Users/Olof/AppData/Local/Packages/Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe/TempState/Downloads/Program_Religionskunskap_web%20(1).pdf, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Materiella och immateriella resurser – hållbar utveckling i och genom slöjd
Marléne Johansson
Nordic Studies in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Changing foci and emerging priorities for children with disabilities in India
Shruti Taneja Johansson, Nidhi Singal
UKFIET, The Education and Development Forum. Oxford, 17-19 September., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 211 - 220 av 4422

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?