Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34
Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.
Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap
Namn | Titel | Organisation |
---|---|---|
Odenbring, Ylva | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Beach, Dennis | Professor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Pramling Samuelsson, Ingrid | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Säljö, Roger | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Reichenberg, Monica | Seniorprofessor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Schmidt, Catarina | Universitetslektor | Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |
Johansson, Thomas | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Ingerman, Åke | Professor | Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |
Söderman, Johan | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Pramling, Niklas | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Gifted and Talented Aboriginal Students in Australia
Susanne Garvis, Sally Windsor, Donna Pendergast
Handbook of Giftedness and Talent Development in the Asia-Pacific. Smith, Susen R. (red.),
Singapore,
Springer,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
Musikundervisning på vetenskaplig grund? - Vetenskapligt grundad musikundervisning på olika nivåer i svensk skoldiskurs.
Christer Larsson
Doktoranddagar (förkonferens), NNMPF2019, 25-26 februari, Kungliga Musikhögskolan, Stockholm, Konferenspresentation,
Övrigt
2019
Övrigt
Policy constructions of ‘school on a scientific base’ at the
website of the Swedish National Agency of Education
Christer Larsson
Mötesplats CUL, 22–23 oktober 2019, Sankt Jörgen Park, Göteborg, Konferenspresentation,
Övrigt
2019
Övrigt
Are academically resilient students grittier than non-resilient students?
Cecilia Thorsen, Kajsa Yang Hansen, Stefan Johansson
ECER 3-6 September, 2019, Hamburg,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
En hållbar förskola– lokala och globala framtidsperspektiv
Jonna Larsson, Ingrid Pramling Samuelsson
Konferens; Forskning Pågår!,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Foregrounding Science in Early Childhood Education and Care
Jonna Larsson
https://ececthenordicway.no/,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Mellan det lokala och globala - förskollärarstudenters meningsskapande om undervisning för hållbarhet i förskolans praktik.
Eva Ärlemalm-Hagsér, Jonna Larsson
NorDiNa : Nordic Studies in Science Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Understanding and bridging the conservation-genetics gap in marine conservation
Annica Sandström, Carina Lundmark, Klas Andersson, Kerstin Johannesson, Linda Laikre
Conservation Biology,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Critical Imaginaries and Reflections on Artificial Intelligence and Robots in Postdigital K-12 Education
S Hrastinski, Charlotte Arkenback-Sundström, A D. Olofsson, S Ekström, Elin Ericsson et al.
Postdigital Science and Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Visar 801 - 850 av 905
Visar 801 - 850 av 905
Visar 51 - 60 av 8549
Reshaping the outdoors through education: exploring the potentials and challenges of ecological restoration education
Andreas Skriver Hansen, Mattias Sandberg
Journal of Outdoor and Environmental Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
“Planning, planning and planning”: the case of Swedish medical students’ perception of wellbeing and success"
Anne Algers, Mona Lundin
https://www.herdsa2019.auckland.ac.nz/program/parallel-sessions-day-one/planning-planning-and-planning-the-case-of-swedish-medical-students-perception-of-wellbeing-and-success/,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Higher education pedagogy courses as trading zones
Linda Bradley, Anne Algers
HERDSA 2019 Next Generation, Higher Education: Challenges, Changes and Opportunities,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Mobile language learning applications for Arabic speaking migrants - A usability perspective
Kaled Walid Al-Sabbagh, Linda Bradley, L. Bartram
Language Learning in Higher Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Rörelseförståelse av barn som deltar i ”Rörlig Ungdom Nu” (RUN) projekt – en fallstudie
Julia Eriksson, Beatrix Algurén
SVEBI-konferensen 2019, GIH, Stockholm,
Poster (konferens)
2019
Poster (konferens)
Open Textbooks: A Balance Between Empowerment and Disruption
Anne Algers
Technology, Knowledge and Learning,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Jag vill ha lördagsgodis, men det är inte lördag - elevgenererade problem i en förskoleklass
Rimma Nyman
Nämnaren,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Reflecting on Interprofessional Simulation
Sissel Eikeland Husebø, Madeleine Abrandt Dahlgren, Samuel Edelbring, Elin Nordenström, Torben Nordahl Amorøe et al.
Professional and Practice-based Learning, Vol 26,
Cham,
Springer,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Why This Book?
M. Abrandt Dahlgren, L. Felländer-Tsai, S. Nyström, Hans Rystedt
Interprofessional Simulation in Health Care. Professional and Practice-based Learning, vol 26. Abrandt Dahlgren M., Rystedt H., Felländer-Tsai L., Nyström S. (eds) ,
Springer,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Classroom observations through video recordings – Methodological
approaches and ethical considerations
Catarina Schmidt
Classroom research – Methodology, categories and coding. Ninni Wahlström (red.),
Växjö,
Linneaus University Press ,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visar 51 - 60 av 8549