Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Gifted and Talented Aboriginal Students in Australia
Susanne Garvis, Sally Windsor, Donna Pendergast
Handbook of Giftedness and Talent Development in the Asia-Pacific. Smith, Susen R. (red.), Singapore, Springer, Kapitel i bok 2020
Kapitel i bok

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Rummets och digitaliseringens betydelse för literacyutveckling – hållbara undervisningsmodeller i ny verksamhet. Symposium: Literacy och hållbar undervisning i svenskämnet.
Sylvana Sofkova Hashemi, Anna Maria Hipkiss
NNMF 7: Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt, 23-24 oktober 2019, NTNU i Trondheim, Norge., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Étendue du vocabulaire et compréhension écrite – le français à l'université en Suède
Mårten Ramnäs
Bergen Language and Lingustics Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Transformation, Distribution and Translation of Teacher Education Policy in Examination Practices for Prospective Primary and Secondary teachers
Ola Strandler, Catarina Player-Koro
Paper presented at the European Conference on Educational research (ECER), München, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), p. 153-172, Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

International science education
Thomas Karikari, Miriam Segura-Totten, Esperanza C. Cabrera, Diana E. Waturangi, Erin E. Barding et al.
Journal of Microbiology and Biology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer. Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Existens och glipan mellan liv och värld som nödvändiga utgångspunkter för livsvärldsbaserad rehabilitering
Inger Berndtsson
Paper presenterat vid konferensen Existential Medical Humanities, 7-8 november, Södertörns Högskola, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 751 - 800 av 900

Namn Titel Organisation
Sofkova Hashemi, Sylvana Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Solli, Anne Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sotevik, Lena Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sotevik, Solveig Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Karlsson, Daniela Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Steghöfer, Jan-Philipp Universitetslektor Testing, Requirements, Innovation and Psychology (SE-TRIP)
Hansson-Stenhammar, Marie-Louise Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Stenseke, Marie Professor Avdelningen för kulturgeografi
Sternö, Linda Universitetslektor Akademin Valand
Storck Christensen, Ditte Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Strandler, Ola Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Stretmo, Live Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Strietholt, Rolf Gästforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Studahl, Marie Universitetslektor/specialistläkare Avd för infektionssjukdomar
Ståhl, Marie Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sundin, Maria Universitetslektor Institutionen för fysik
Sunnerstam, Maria Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Svensson, Allan Professor emeritus Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Svensson, Malin Utredare Nationella sekretariatet för genusforskning
Svensson, Maria Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Swärd, Ann-Katrin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sylvén, Liss Kerstin Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Synnestvedt, Anita Forskare Institutionen för historiska studier
Säljö, Roger Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Alexandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Johan Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Tallvid, Martin Universitetslektor, adjungerad Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tanggaard, Ulla Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Tedeborg, Bengt O Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Terlevic Johansson, Karmen Marija Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tholin, Jörgen Forskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Thorshag, Kristina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Thoutenhoofd, Ernst Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 751 - 800 av 900

Visar 91 - 100 av 8485

2019

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Kommunikativa drag - verktyg för utforskande matematiksamtal
Rimma Nyman
Matematiska samtal i klassrummet - vägar till elevers lärande. Cecilia Kilhamn, Rimma Nyman (red.), Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Röda Sofia – Göteborgs radikala folkskollärare
Sofia Persson
Vägval i skolans historia: Tidskrift från föreningen för svensk undervisningshistoria, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Inledning för temanummer Lärarinnor som pionjärer i skola och samhälle
Sofia Persson
Vägval i skolans historia: Tidskrift från föreningen för svensk undervisningshistoria, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

What Is the Most Violent Thing to Do? Mapping the Definitions and Complexities of Violence
Nils Hammarén
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Om examensarbetet på grundlärarprogrammet
Lisa Asp-Onsjö, Malin Brännström, Catarina Player-Koro, Ola Strandler
Vetenskaplighet i högre utbildning. Franck, Olof (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Understanding Interprofessional Simulation Practice
Hans Rystedt, Madeleine Abrandt Dahlgren, Michelle Kelly
Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction. Abrandt Dahlgren M., Rystedt H., Felländer-Tsai L., Nyström S. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Svens forskning om formativ bedömning i grundskolan - en översikt
Åsa Hirsh, Viveca Lindberg
Formativ bedömning - utmaningar för undervisningen. Lindberg, V., Eriksson, I., & Pettersson, A. (red), Stockholm, Natur & Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Studieteknik - ett mångfacetterat fenomen
Åsa Hirsh
Didaktisk utvecklingsdialog. Lärares och skolledares professionella utveckling. Ingår i Olin, A., Almqvist, J., Hamza, K., & Gyllander Torkildsen, L. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 91 - 100 av 8485

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?