Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Gifted and Talented Aboriginal Students in Australia
Susanne Garvis, Sally Windsor, Donna Pendergast
Handbook of Giftedness and Talent Development in the Asia-Pacific. Smith, Susen R. (red.), Singapore, Springer, Kapitel i bok 2020
Kapitel i bok

Teachers’ narrative of learning to program in a professional development effort and the relation to the rhetoric of computational thinking
Natalia Monjelat, Annika Lantz-Andersson
Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Driving change from ‘the middle’: middle leading for site based educational development
Christine Edwards-Groves, Peter Grootenboer, Ian Hardy, Karin Rönnerman
School Leadership and Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Challenging Action Research as a research method.
Karin Rönnerman
CARN-bulletin Collaborative Action reseaarch Network, 22 Autumn 2018, Published Autumn 2019, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Pedagogic practices in a deregulated upper secondary school: Students' attempts to influence their teaching
V. S. Bjarnadottir, Elisabet Öhrn, Monica Johansson
European Educational Research Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Using rural frameworks and research to develop understandings of educational justice and equity across socio-spatial settings
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
Paper presented at the conference for Australian Association of Research in Education, Brisbane , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Grammatik i funktionellt perspektiv
Per Holmberg
Att bli lärare i svenska / Caroline Liberg, Jon Smidt (red.)., Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Standing alone: sexual minority status and victimisation in a rural lower secondary school
Ylva Odenbring
International Journal of Inclusive Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 701 - 750 av 904

Namn Titel Organisation
Rovio-Johansson, Airi Professor Gothenburg Research Institute, GRI
Rudbäck, Niklas Doktorand Högskolan för scen och musik
Runesdotter, Caroline Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rydholm, Annica Universitetsbibliotekarie Team e-resurser och söksystem
Rystedt, Hans Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Rönnerman, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Samuelsson, Katarina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sandberg, Malin Doktorand Institutionen för svenska språket
Sandberg, Mattias Universitetslektor Avdelningen för kulturgeografi
Sandblom, Viktor Forskare Avd för radiofysik
Sanders, Dawn Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sandoff, Mette Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Sanner, Kalle Universitetsadjunkt Akademin Valand
Sarner, Camilla Projektledare Konstnärliga fakultetskansliet
Sawyer, Lena Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Schaad, Gabriela Universitetsadjunkt Företagsekonomiska institutionen
Schmidt, Catarina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Schubring, Astrid Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sebestyen, Åsa Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Segolsson, Mikael Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sellberg, Charlott Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Serholt, Sofia Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Sernhede, Ove Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sheridan, Sonja Professor emerita Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Siekkinen, Frida Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Simeonsdotter, Agneta Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Simonsson, Angelica Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sivenbring, Jennie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sjöberg, Marlene Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sjöberg, Robert Universitetsadjunkt Institutionen för svenska språket
Sjöblom, Helen Universitetsbibliotekarie Team Undervisning, Biomedicinska biblioteken
Sjödin, Sara Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sjölander, Annica Forskningssamordnare Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Skantz Åberg, Ewa Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

Visar 701 - 750 av 904

Visar 51 - 60 av 8545

2019

Rörelseförståelse av barn som deltar i ”Rörlig Ungdom Nu” (RUN) projekt – en fallstudie
Julia Eriksson, Beatrix Algurén
SVEBI-konferensen 2019, GIH, Stockholm, Poster (konferens) 2019
Poster (konferens)

Open Textbooks: A Balance Between Empowerment and Disruption
Anne Algers
Technology, Knowledge and Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Jag vill ha lördagsgodis, men det är inte lördag - elevgenererade problem i en förskoleklass
Rimma Nyman
Nämnaren, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Reflecting on Interprofessional Simulation
Sissel Eikeland Husebø, Madeleine Abrandt Dahlgren, Samuel Edelbring, Elin Nordenström, Torben Nordahl Amorøe et al.
Professional and Practice-based Learning, Vol 26, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Why This Book?
M. Abrandt Dahlgren, L. Felländer-Tsai, S. Nyström, Hans Rystedt
Interprofessional Simulation in Health Care. Professional and Practice-based Learning, vol 26. Abrandt Dahlgren M., Rystedt H., Felländer-Tsai L., Nyström S. (eds) , Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Classroom observations through video recordings – Methodological approaches and ethical considerations
Catarina Schmidt
Classroom research – Methodology, categories and coding. Ninni Wahlström (red.), Växjö, Linneaus University Press , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Professional Knowledge for Teaching in Student Teachers’ Conversations about Field Experiences
Marlene Sjöberg, Eva Nyberg
Journal of Science Teacher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Skolverket bör backa om religionskunskap
Martin Berntson, Tobias Hägerland, Daniel Andersson, Thomas Girmalm, Kjell O Lejon et al.
Svenska Dagbladet, Artikel i dagstidning 2019
Artikel i dagstidning

Impact of the cognitive learning factors on sustainable organizational development
Jamshid Ali Turi, Shahryar Sorooshian, Yasir Javed
Heliyon, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 51 - 60 av 8545

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/hitta-forskaren/?researchersPageNumber=15&selectedTab=2&publicationPageNumber=6&subjectId=503
Utskriftsdatum: 2019-12-08