Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Making sense of making: critical issues in the integration of maker education into schools
Anna-Lena Godhe, Patrik Lilja, Neil Selwyn
Technology, Pedagogy and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teaching and learning in the special education setting: agency of the diagnosed child
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveldt, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Journal of Speech, Language and Hearing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assembling lines in research education: Challenges, choices and resistance among Swedish doctoral students
Petra Angervall, Eva Silfver
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschool and home partnerships in Sweden, what do the children say?
Tina Yngvesson, Susanne Garvis
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Didactical Dilemmas in a Research and School Development Project
Jonas Almqvist, Lisbeth Gyllander Torkildsen, Karim Hamza, Anette Olin
ECER-conference in Hamburg, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Didactics And Professional Learning - Building Didactical Knowledge And Curriculum Through Dialogue
Anette Olin, Michaela Pörn
ECER-conference in Hamburg, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 601 - 650 av 895

Namn Titel Organisation
Nyberg, Eva Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nyberg, Kenneth Universitetslektor Institutionen för historiska studier
Nykänen, Pia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nylund, Mattias Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Nyman, Rimma Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nyström, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nyvaller, Monica Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Odenbring, Ylva Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Ohlander, Sölve Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ohlsson, Elisabeth Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Olin, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Olsson, Elizabeth Doktorand Institutionen för globala studier
Olsson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Olsson, Lars-Erik Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Broberg, Malin Professor Psykologiska institutionen
Olsson, Mikael Forskare, biträdande Institutionen för biologi och miljövetenskap
Olvegård, Charlotta Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Olvegård, Charlotta Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Osbeck, Christina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Oscarson, Mats Professor emeritus Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Oskarson, Maria Professor Statsvetenskapliga institutionen
Ostendorf, Lena Doktorand Högskolan för scen och musik
Ott, Torbjörn Universitetslektor, adjungerad Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Ottemo, Andreas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Oxelmark, Lena Universitetslektor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Oxelqvist, Gunnar Universitetsbibliotekarie Team Förvärv, Humanistiska biblioteken
Parinder, Ann Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Patel, Harshida Universitetslektor Vård vid långvariga tillstånd
Pedersen, Helena Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Perrotte, Frank Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Persson, Beatrice Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Persson, Mikael Universitetslektor Statsvetenskapliga institutionen
Persson, Sofia Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Peterson, Helen Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Peterson, Louise Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

Visar 601 - 650 av 895

Visar 101 - 110 av 8399

2019

Opportunities for progression in subject-matter didactics
Maria Svensson, Marie Ståhl, Maria Åström, Björn Friis Johannsen, Git Börjesson
Konferenspresentation på NOFA 7, Stockholms universitet, 13-15 maj, 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Social studies in primary school- communicating values or teaching substantive knowledge?
Anna-Lena Lilliestam
NOFA7 Abstracts p. 138, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What Is the Most Violent Thing to Do? Mapping the Definitions and Complexities of Violence
Nils Hammarén
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Något om de fristående och kommunala skolornas skilda förutsättningar
Majsa Allelin
Skola och samhälle, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Kommunikativa drag - verktyg för utforskande matematiksamtal
Rimma Nyman
Matematiska samtal i klassrummet - vägar till elevers lärande, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The effectiveness of the mathematics communication framework through a lesson study
Florenda Gallos Cronberg, Truls Cronberg
World Association of Lesson Study Conference 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 101 - 110 av 8399

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?