Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Gifted and Talented Aboriginal Students in Australia
Susanne Garvis, Sally Windsor, Donna Pendergast
Handbook of Giftedness and Talent Development in the Asia-Pacific. Smith, Susen R. (red.), Singapore, Springer, Kapitel i bok 2020
Kapitel i bok

SVALA: Annotation of Second-Language Learner Text Based on Mostly Automatic Alignment of Parallel Corpora
Mats Wirén, Arild Matsson, Dan Rosén, Elena Volodina
CLARIN-2018 post-conference volume, Linköpings universitet, Linköping University Electronic Press, Linköpings universitet, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Working together towards an ideal infrastructure for language learner corpora
Egon Stemle, Adriane Boyd, Maarten Janssen, Nives Mikelić Preradović, Alexandr Rosen et al.
Widening the Scope of Learner Corpus Research. Selected papers from the fourth Learner Corpus Research Conference. Corpora and Language in Use – Proceedings 5, Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

SVALA: an Annotation Tool for Learner Corpora generating parallel texts
Elena Volodina, Arild Matsson, Dan Rosén, Mats Wirén
Proceedings of Learner Corpus Research conference (LCR-2019), Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The SweLL Language Learner Corpus: From Design to Annotation
Elena Volodina, Lena Granstedt, Arild Matsson, Beáta Megyesi, Ildikó Pilán et al.
Northern European Journal of Language Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Ethical reflections on critical ethnography
Marianne Dovemark
Ethical reflections on critical ethnography. Hugh Busher, Alison Fox (red.), London, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Swedish study trips to Holocaust sites
Christer Mattsson
Den fjärde nationella konferensen i pedagogiskt arbete Umeå universitet 19 – 20 augusti 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 501 - 550 av 900

Namn Titel Organisation
Lindskog, Annika Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Lindström, Nils Berner Seniorforskare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Lindström Kjellberg, Irma Senior rådgivare Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Lindwall, Oskar Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Linell, Per Professor emeritus Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Ljungblad, Ann-Louise Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wass, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lundberg, Anna Doktorand Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Lundberg, Lars Oavlönad docent Avd för kirurgi
Lundberg, Osa Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lundh, Torbjörn Professor Avdelningen för tillämpad matematik och statistik
Lundin, Johan Professor Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Lundin, Mona Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lundin, Sverker Per Erik Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lundälv, Jörgen Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Lunneblad, Johannes Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lyngfelt, Anna Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Löfstedt, Arne Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Löfving, Christina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Löwenadler, John Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Magnusson, Joakim Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Martinsson, Lena Professor Institutionen för kulturvetenskaper
Marton, Ference Professor emeritus Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Matsson, Arild Forskningsingenjör Institutionen för svenska språket
Mattsson, Bengt Professor emeritus Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Mattsson, Jan Christer Universitetslektor Segerstedtinstitutet
Maunula, Tuula Forskare Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Mc Kelvey, Maureen Professor Institutet för innovation och entreprenörskap
Medina, Maria Clara Universitetsadjunkt Institutionen för globala studier
Mehrstam, Christian Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

Visar 501 - 550 av 900

Visar 61 - 70 av 8479

2019

Religionskunskap
Olof Franck
SO för lärare 1 - 3. Blanck, S., Franck, O., Holmqvist Lidh, C., Lillliestam, A-L. & Pettersson, A. (red.), Lund, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Yrkeslärares strategi för elevers framgång
Susanne Gustavsson
Didaktisk utvecklingsdialog - Lärares och skolledares professionella utveckling. A. Olin, J. Almqvist, L. Gyllander Torkildsen, K. Hamza (red.), Lund, Studentlitteratur , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärares samarbete i sociala mediegrupper.
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Digital kompetens för lärare. Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi (red.), Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Polarisering i skolfrågor: Förändringar i svensk opinion mellan 2014 och 2018
Sverker Lindblad
Storm och stiltje. Ulrika Andersson, Björn Rönnerstrand, Patrik Öhberg & Annika Bergström (red.), Göteborg, Göteborgs Universitet: SOM-institutet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Participation and Mathematization in Introductory Algebra Classrooms: The Case of Sweden
Cecilia Kilhamn, Thomas Hillman, Roger Säljö
Encountering Algebra. A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. Kilhamn C., Säljö R. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Researching classrooms in search of learning: Theoretical and methodological considerations
Roger Säljö, Maria Luiza Cestari
Encountering algebra: A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.), Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue
Roger Säljö, Cecilia Kilhamn
Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.), Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Theorising compassion and empathy in educational contexts: What are compassion and empathy and why are they important?
Georgina Barton, Susanne Garvis
Compassion and Empathy in Educational Contexts. Barton G., Garvis S. (red.), Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Förord. Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen
Olof Franck
Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen. Olof Franck (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Understanding ethics of care
Liisa Uusimäki, Susanne Garvis
Compassion and Empathy in Education Contexts. Barton G., Garvis S. (red.), Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 61 - 70 av 8479

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?