Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Understanding Interprofessional Simulation Practice
Hans Rystedt, Madeleine Abrandt Dahlgren, Michelle Kelly
Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets - Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Policing the School: Dialogues and Crime Reports.
Thomas Johansson, Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 451 - 473 av 473

Namn Titel Organisation
Vigmo, Sylvi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Wikström, Ewa Professor Företagsekonomiska institutionen
Williams, Pia Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Williams, Pia Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Wolff, Ulrika Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
von Feilitzen, Mattias Pedagogisk utvecklare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Wrethander, Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wyszynska Johansson, Martina Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wärvik, Gun-Britt Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Zandén, Olle Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Zetterman, Eva Universitetslektor Institutionen för kulturvetenskaper
Zetterqvist, Ann Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Åberg, Mikaela Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Åvall, Malena Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Öhlen, Joakim Professor/sjuksköterska Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Öhrn, Elisabet Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 451 - 473 av 473

Visar 21 - 30 av 4269

2019

Democracy and Participation in Early Childhood Education
Naomi McLeod, Tarja Karlsson Häikiö
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Reggio Emilia (with Perspectives from Sweden)
Patricia Giardiello, Tarja Karlsson Häikiö, Pernilla Mårtenson
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation, Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A Finnish Perspective of Early Childhood Education
Patricia Giardiello, Tarja Karlsson Häikiö, Ulla Härkönen, Liisa Lohilahti, Naomi McLeod
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Wider Issues In Early Childhood Education
Patricia Giardiello, Tarja Karlsson Häikiö
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Hope for the Future: New Possibilities for Sustaining a Reflexive Approach
Naomi McLeod, Tarja Karlsson Häikiö, Pernilla Mårtensson
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Evaluating a high-stakes EFL speaking test: Teachers’ practices and views
Linda Borger
Moderna Språk, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

On the absent ground of transnational partnerships in education: A post-foundational intervention
Beniamin Knutsson, Jonas Lindberg
Globalisation, Societies and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 21 - 30 av 4269

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?