Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Diagnoses and their instructional implications - Children's agency and participation in school activities.
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Special / temanummer av tidskrift 2019
Special / temanummer av tidskrift

Diagnoses and their instructional implications-children’s agency and participation in school activities
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Current attempts to remove barriers to postsecondary education for persons with intellectual disability in Sweden
Thomas Barow, Shruti Taneja Johansson
Disability studies & participation in higher education. Interdisciplinary international symposium, University of Innsbruck, 27-29 June, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Transitions to, within and beyond higher education- an ADHD lens
Shruti Taneja Johansson
Disability Studies & Participation in Higher Education. Interdisciplinary international Symposium, University of Innsbruck, 27-29 June, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue
Roger Säljö, Cecilia Kilhamn
C. Kilhamn & R. Säljö (Eds.), Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA, Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Adults' responses to bullying: the victimized youth's perspectives
Y. Bjereld, Kristian Daneback, F. Mishna
Research Papers in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Researching classrooms in search of learning: Theoretical and methodological considerations
Roger Säljö, Maria Luiza Cestari
C. Kilhamn & R. Säljö (Eds.), Encountering algebra: A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA, Cham, Switzerlan, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Polarisering i skolfrågor: Förändringar i svensk opinion mellan 2014 och 2018
Sverker Lindblad
Ulrika Andersson, Björn Rönnerstrand, Patrik Öhberg & Annika Bergström (red) Storm och stiltje. , Göteborg, Göteborgs Universitet: SOM-institutet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 451 - 468 av 468

Namn Titel Organisation
Wolff, Ulrika Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
von Feilitzen, Mattias Pedagogisk utvecklare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Wrethander, Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wyszynska Johansson, Martina Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wärvik, Gun-Britt Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Zandén, Olle Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Zetterman, Eva Universitetslektor Institutionen för kulturvetenskaper
Zetterqvist, Ann Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Åberg, Mikaela Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Åvall, Malena Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Öhlen, Joakim Professor/sjuksköterska Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Öhrn, Elisabet Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 451 - 468 av 468

Visar 21 - 30 av 4234

2019

Dyslexia vs Dysgraphia
Ann-Katrin Swärd
Delta Kappa Gamma, Europe International Conference, Reykjavik, July 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Importance of Language Development in relation to Reading and Writing
Ann-Katrin Swärd
VI International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, June 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Preventing Failure in Preschool for later Success in School
Ann-Katrin Swärd
VI International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, June 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Funktionellt läsande
Monica Reichenberg, Ann-Katrin Swärd
Lärportalen, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Läsundervisning - möjligheter och utmaningar
Ann-Katrin Swärd
Lärportalen, Skolverket, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Skrivandets olika dimensioner
Ann-Katrin Swärd
Lärportalen, Skolverket, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Lärares samarbete i sociala mediegrupper.
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Digital kompetens för lärare, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen
Olof Franck
Lund, Studentlitteratur, Samlingsverk 2019
Samlingsverk

Visar 21 - 30 av 4234

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?