Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Feedback and instructional guidance in healthcare simulation debriefings
Elin Nordenström
Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Doktorsavhandling 2019
Doktorsavhandling

Support of language and communication in the 'Tambour situation' in Swedish preschools
Ann Nordberg
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

What’s next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s
Neil Selwyn, Thomas Hillman, Rebecca Eynon, Giselle Ferreira, Jeremy Knox et al.
Learning, Media & Technology, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Måltiden i förskolan - enbart en rutinmässig handling?
Lena Ryberg, Louise Peterson, Torgeir Alvestad, Pia Williams
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse i Stavanger 15-17/10 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Förskolans undervisning – att integrera lek, lärande och omsorg
Pia Williams, Elisabeth Mellgren
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse, Stavanger 15-17/10 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Visar 451 - 476 av 476

Namn Titel Organisation
Vigmo, Sylvi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Wikström, Ewa Professor Företagsekonomiska institutionen
Williams, Pia Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Williams, Pia Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Wolff, Ulrika Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
von Feilitzen, Mattias Pedagogisk utvecklare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Wrethander, Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wyszynska Johansson, Martina Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wärvik, Gun-Britt Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Zandén, Olle Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Zetterman, Eva Universitetslektor Institutionen för kulturvetenskaper
Zetterqvist, Ann Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Åberg, Mikaela Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Åvall, Malena Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Öhlen, Joakim Professor/sjuksköterska Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Öhrn, Elisabet Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 451 - 476 av 476

Visar 1 - 10 av 4338

2019

Feedback and instructional guidance in healthcare simulation debriefings
Elin Nordenström
Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Doktorsavhandling 2019
Doktorsavhandling

Support of language and communication in the 'Tambour situation' in Swedish preschools
Ann Nordberg
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

What’s next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s
Neil Selwyn, Thomas Hillman, Rebecca Eynon, Giselle Ferreira, Jeremy Knox et al.
Learning, Media & Technology, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Måltiden i förskolan - enbart en rutinmässig handling?
Lena Ryberg, Louise Peterson, Torgeir Alvestad, Pia Williams
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse i Stavanger 15-17/10 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Förskolans undervisning – att integrera lek, lärande och omsorg
Pia Williams, Elisabeth Mellgren
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse, Stavanger 15-17/10 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Visar 1 - 10 av 4338

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?