Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Teaching and learning in the special education setting: agency of the diagnosed child
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveldt, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Journal of Speech, Language and Hearing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assembling lines in research education: Challenges, choices and resistance among Swedish doctoral students
Petra Angervall, Eva Silfver
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschool and home partnerships in Sweden, what do the children say?
Tina Yngvesson, Susanne Garvis
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Challenging ‘Fast policy’: Continuing teacher learning through a Master Programme in Action research in Sweden
Anette Olin
Symposium Policy, Politics and Practice: The ‘Fast Policy’ of Initial and Continuing Teacher Education, at ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Pedagogy, Education and Praxis: An Eleven-year Progress Report from an International Research Network – Part 2
Stephen Kemmis, Susanne Fransisco, Anette Olin, Ian Hardy, Ingrid Henning Loeb et al.
ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Barns naturkontakt i den segregerade staden
Mattias Sandberg
Utomhuspedagogik. Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 50 av 474

Namn Titel Organisation
Ahlberg, Ann Professor emerita Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Albrektsson, Tomas Professor emeritus Avd för biomaterialvetenskap
Alexandersson, Mikael Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Alkhede, Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Andersson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ingela Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Klas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson Varga, Pernilla Universitetslektor, adjungerad Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Angervall, Petra Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Annerstedt, Claes Professor emeritus Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorforskare Psykologiska institutionen
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Asp-Onsjö, Lisa Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Bach, Frank Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Backman, Christel Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Baeckström, Dan Forskare Avd för medicinsk kemi och cellbiologi
Barendregt, Wolmet Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bengtsson, Jenny Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Berbyuk Lindström, Nataliya Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för kognition och kommunikation
Berg, Linda Universitetslektor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Berggren, Caroline Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berglindh, Ulla Språkhandledare Enheten för akademiskt språk
Berglund, Ingrid Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bergman, Åsa Universitetslektor Institutionen för kulturvetenskaper
Bergviken Rensfeldt, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Berhanu, Girma Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 1 - 50 av 474

Visar 11 - 20 av 4303

2019

Trust, social capital and relational pedagogy as tools to advance inclusive and sustainable learning environments for pupils with special educational needs
Girma Berhanu
THE 16TH BIENNIAL CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION (IASE) at Sebastian Kolowa Memorial University (SEKOMU) from 14th to 17th July 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

A Research Review on Doctoral Education Research – Paradigms and Politics of Knowledge
Sverker Lindblad, Gun-Britt Wärvik
Paper presented at the ECER conference, September 2019 in Hamburg, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teaching as Professional Practice. At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg.
Kemmis Stephen, Rachel Jekhelln, Charlotte Arkenback-Sundström, Gun-Britt Wärvik
At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Att integrera skola och arbete - Utmaningar i vårdlärares möte med nyanlända
Karin Lumsden Wass, Gun-Britt Wärvik, Sarojni Choy
I. Henning Loeb, L. Langelotz & K. Rönnerman. (red). Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Boundaries of Belonging: Journalist interns’ workplace learning experiences across communities of practice
Maarit Jaakkola
Journalism Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Interkulturell religionsdidaktik – kan mångfald i klassrummet förstärka undervisningen? Föreläsning: Skolporten, fortbildning för lärare i religionskunskap, Näringslivets Hus, Stockholm 20191002.
Olof Franck
Skolporten file:///C:/Users/Olof/AppData/Local/Packages/Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe/TempState/Downloads/Program_Religionskunskap_web%20(1).pdf, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Formal–informal, exclusion–inclusion: An empirical investigation of Swedish music education
Cecilia Wallerstedt
Schools and Informal Learning in a Knowledge-Based World. J. Calvo de Mora & K. J. Kennedy (Eds.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Education of Children with Disabilities: Changing Landscape of New Opportunities and Challenges
Nidhi Singal, Shruti Taneja Johansson, Paul Lynch
Education and Disability in the Global South: New Perspectives from Africa and Asia, Bloomsbury, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Systematic Quality Work in a Swedish Context
Karin Lager
Nordic Families, Children and Early Childhood Education, United States , Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Advancing Simulation Pedagogy and Research
Hans Rystedt, Madeleine Abrandt Dahlgren, Li Felländer-Tsai, Sofia Nyström
Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 11 - 20 av 4303

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?