Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Gifted and Talented Aboriginal Students in Australia
Susanne Garvis, Sally Windsor, Donna Pendergast
Handbook of Giftedness and Talent Development in the Asia-Pacific. Smith, Susen R. (red.), Singapore, Springer, Kapitel i bok 2020
Kapitel i bok

Teachers’ and Student Teachers’ Attitudes towards Nature and the Environment – A Comparative Study between Sweden and France
Eva Nyberg, Jérémy Castéra, Birgitta Mc Ewen, Niklas Gericke, Pierre Clément
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Does Deliberative Education Increase Civic Competence? Results from a Field Experiment
Mikael J Persson, Klas Andersson, Pär Zetterberg, Joakim Ekman, Simon Lundin
Journal of Experimental Political Science, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Rummets och digitaliseringens betydelse för literacyutveckling – hållbara undervisningsmodeller i ny verksamhet. Symposium: Literacy och hållbar undervisning i svenskämnet.
Sylvana Sofkova Hashemi, Anna Maria Hipkiss
NNMF 7: Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt, 23-24 oktober 2019, NTNU i Trondheim, Norge., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Étendue du vocabulaire et compréhension écrite – le français à l'université en Suède
Mårten Ramnäs
Bergen Language and Lingustics Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Transformation, Distribution and Translation of Teacher Education Policy in Examination Practices for Prospective Primary and Secondary teachers
Ola Strandler, Catarina Player-Koro
Paper presented at the European Conference on Educational research (ECER), München, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), p. 153-172, Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 50 av 900

Namn Titel Organisation
Abelin, Åsa Professor Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori
Ahlberg, Ann Professor emerita Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ahlstrand, Pernilla Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Ahrens, Lea Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Albrektsson, Tomas Professor emeritus Avd för biomaterialvetenskap
Alexandersson, Mikael Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Alfredsson, Johan Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Alfredsson, Veronica Universitetsbibliotekarie Team Undervisning, Biomedicinska biblioteken
Alfter, David Doktorand Institutionen för svenska språket
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Algurén, Beatrix Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Alkhede, Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Allelin, Majsa Doktorand Institutionen för socialt arbete
Allwood, Jens Professor Inst tillämpad IT, avd för kognition och kommunikation
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Björn Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Andersson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ingela Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson, Klas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ninnie Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Andersson Lilja, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Andersson, Pia Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Andersson, Ulrika Forskare SOM-institutet
Andersson Varga, Pernilla Universitetslektor, adjungerad Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Angervall, Petra Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Annerstedt, Claes Professor emeritus Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Arkenback-Sundström, Charlotte Doktorand Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Ascher, Henry Professor/specialistläkare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Asp, Lena Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 1 - 50 av 900

Visar 51 - 60 av 8487

2019

Understanding Ethics of Care.
Liisa Uusimäki, Susanne Garvis
Compassion and Empathy in Educational settings. G. Barton & S. Garvis (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Chapter 2. Primary years students
Susanne Garvis
Teaching primary Years. Donna Pendergast and Katherine Main (red.), Allen & Unwin, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teachers' and families' perspectives in early childhood education and care in the 21st century
Sivanes Phillipson, Susanne Garvis
Teachers’ and Families’ Perspectives in Early Childhood Education and Care. Early Childhood Education in the 21st Century Vol. II. Sivanes Phillipson and Susanne Garvis (red.), Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Chapter 21. Teachers' and families' perspectives in early childhood education and care: A reflection of 19 countries
Susanne Garvis, Sivanes Phillipson
Teachers’ and Families’ Perspectives in Early Childhood Education and Care. Early Childhood Education in the 21st Century Vol. II. Sivanes Phillipson and Susanne Garvis (red.), Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Wellbeing in Swedish Indigenous Sami Children and Young-People: Looking Back and Looking Forward
Susanne Garvis, Lotta Omma
Routledge Handbook of Indigenous Wellbeing. Christopher Fleming, Matthew Manning (red.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Att begreppsliggöra konflikt och konflikthantering i skolan
Ilse Hakvoort
Skolans konflikter. Vad varje lärare bör veta. Pihlgren, A. S. (red)., Lund, Studentlitteratur , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Ämnesdidaktiska modeller för de naturorienterande ämnena i förskola och grundskola: ett samarbetsprojekt mellan lärare, forskare, lärarutbildare, lärarstudenter, barn och elever
Miranda Rocksén, Eva Nyberg
Konferensen Forskning pågår, Göteborg, 30 okt 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ämnesdidaktiska modeller för de naturorienterande ämnena i förskola och grundskola: ett projekt inom den nationella försöksverksamheten kring praktiknära skolforskning
Miranda Rocksén, Eva Nyberg, Katarina Zupancic
Forum för forskningsbaserad NT-undervisning, Norrköping, 17-18 oktober 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Co-production of knowledge on the educational Agora. Media acivities and logics
Gun-Britt Wärvik, Caroline Runesdotter, Daniel Pettersson
New practices of comparison, quantification and expertise in education. Conducting Empirically Based Research. C. Elde Mølstad & D. Pettersson (red.), Abingdon, Oxon ; New York, NY , Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Holistic peer analyses of National Tests in relation to the CEFR
Gudrun Erickson
Developments in Language Education: A Memorial Volume in Honour of Sauli Takala. Huhta, A., Erickson, G. & Figueras, N. (red.), Jyväskylä, EALTA & University of Jyväskylä, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 51 - 60 av 8487

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?