Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Making sense of making: critical issues in the integration of maker education into schools
Anna-Lena Godhe, Patrik Lilja, Neil Selwyn
Technology, Pedagogy and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teaching and learning in the special education setting: agency of the diagnosed child
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveldt, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Journal of Speech, Language and Hearing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assembling lines in research education: Challenges, choices and resistance among Swedish doctoral students
Petra Angervall, Eva Silfver
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschool and home partnerships in Sweden, what do the children say?
Tina Yngvesson, Susanne Garvis
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Didactical Dilemmas in a Research and School Development Project
Jonas Almqvist, Lisbeth Gyllander Torkildsen, Karim Hamza, Anette Olin
ECER-conference in Hamburg, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Didactics And Professional Learning - Building Didactical Knowledge And Curriculum Through Dialogue
Anette Olin, Michaela Pörn
ECER-conference in Hamburg, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 50 av 895

Namn Titel Organisation
Abelin, Åsa Professor Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori
Ahlberg, Ann Professor emerita Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ahlstrand, Pernilla Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Ahrens, Lea Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Albrektsson, Tomas Professor emeritus Avd för biomaterialvetenskap
Alexandersson, Mikael Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Alfredsson, Johan Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Alfredsson, Veronica Universitetsbibliotekarie Team Undervisning, Biomedicinska biblioteken
Alfter, David Doktorand Institutionen för svenska språket
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Algurén, Beatrix Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Alkhede, Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Allelin, Majsa Doktorand Institutionen för socialt arbete
Allwood, Jens Professor Inst tillämpad IT, avd för kognition och kommunikation
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Björn Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Andersson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ingela Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson, Klas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ninnie Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Andersson Lilja, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Andersson, Pia Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Andersson, Ulrika Forskare SOM-institutet
Andersson Varga, Pernilla Universitetslektor, adjungerad Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Angervall, Petra Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Annerstedt, Claes Professor emeritus Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorforskare Psykologiska institutionen
Arkenback-Sundström, Charlotte Doktorand Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Ascher, Henry Professor/specialistläkare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Asp, Lena Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 1 - 50 av 895

Visar 41 - 50 av 8400

2019

A Research Review on Doctoral Education Research – Paradigms and Politics of Knowledge
Sverker Lindblad, Gun-Britt Wärvik
Paper presented at the ECER conference, September 2019 in Hamburg, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teaching as Professional Practice. At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg.
Kemmis Stephen, Rachel Jekhelln, Charlotte Arkenback-Sundström, Gun-Britt Wärvik
At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Standing in the Shadows of Plants
Dawn Sanders
Plants, People, Planet, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Att integrera skola och arbete - Utmaningar i vårdlärares möte med nyanlända
Karin Lumsden Wass, Gun-Britt Wärvik, Sarojni Choy
I. Henning Loeb, L. Langelotz & K. Rönnerman. (red). Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Individualisation in the making: policy complexities and tensions of the Municipal Adult Education in Swedish for Immigrants
Dimitrios Papadopoulos, Karin Lumsden Wass, Gun-Britt Wärvik
ESREA 9th Triennial European Research Conference, 19-22 September 2019, Belgrade, Serbia, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Heterogeneity of the Nordic Journalism Education: The ’academic’ and the ’professional’ in the bachelor’s curricula
Maarit Jaakkola
The Journal of Applied Journalism & Media Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Finland: Two Academic Paths to Journalism – the Dual Model of Journalism Education
Maarit Jaakkola
Nowak, Eva (ed.) Accreditation and Assessment of Journalism Education in Europe, Baden-Baden, Nomos Verlag, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Boundaries of Belonging: Journalist interns’ workplace learning experiences across communities of practice
Maarit Jaakkola
Journalism Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 41 - 50 av 8400

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?