Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Making sense of making: critical issues in the integration of maker education into schools
Anna-Lena Godhe, Patrik Lilja, Neil Selwyn
Technology, Pedagogy and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teaching and learning in the special education setting: agency of the diagnosed child
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveldt, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Journal of Speech, Language and Hearing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assembling lines in research education: Challenges, choices and resistance among Swedish doctoral students
Petra Angervall, Eva Silfver
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschool and home partnerships in Sweden, what do the children say?
Tina Yngvesson, Susanne Garvis
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Didactical Dilemmas in a Research and School Development Project
Jonas Almqvist, Lisbeth Gyllander Torkildsen, Karim Hamza, Anette Olin
ECER-conference in Hamburg, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Didactics And Professional Learning - Building Didactical Knowledge And Curriculum Through Dialogue
Anette Olin, Michaela Pörn
ECER-conference in Hamburg, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 50 av 895

Namn Titel Organisation
Abelin, Åsa Professor Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori
Ahlberg, Ann Professor emerita Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ahlstrand, Pernilla Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Ahrens, Lea Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Albrektsson, Tomas Professor emeritus Avd för biomaterialvetenskap
Alexandersson, Mikael Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Alfredsson, Johan Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Alfredsson, Veronica Universitetsbibliotekarie Team Undervisning, Biomedicinska biblioteken
Alfter, David Doktorand Institutionen för svenska språket
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Algurén, Beatrix Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Alkhede, Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Allelin, Majsa Doktorand Institutionen för socialt arbete
Allwood, Jens Professor Inst tillämpad IT, avd för kognition och kommunikation
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Björn Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Andersson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ingela Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson, Klas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ninnie Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Andersson Lilja, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Andersson, Pia Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Andersson, Ulrika Forskare SOM-institutet
Andersson Varga, Pernilla Universitetslektor, adjungerad Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Angervall, Petra Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Annerstedt, Claes Professor emeritus Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorforskare Psykologiska institutionen
Arkenback-Sundström, Charlotte Doktorand Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Ascher, Henry Professor/specialistläkare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Asp, Lena Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 1 - 50 av 895

Visar 101 - 110 av 8399

2019

Opportunities for progression in subject-matter didactics
Maria Svensson, Marie Ståhl, Maria Åström, Björn Friis Johannsen, Git Börjesson
Konferenspresentation på NOFA 7, Stockholms universitet, 13-15 maj, 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Social studies in primary school- communicating values or teaching substantive knowledge?
Anna-Lena Lilliestam
NOFA7 Abstracts p. 138, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What Is the Most Violent Thing to Do? Mapping the Definitions and Complexities of Violence
Nils Hammarén
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Något om de fristående och kommunala skolornas skilda förutsättningar
Majsa Allelin
Skola och samhälle, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Kommunikativa drag - verktyg för utforskande matematiksamtal
Rimma Nyman
Matematiska samtal i klassrummet - vägar till elevers lärande, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The effectiveness of the mathematics communication framework through a lesson study
Florenda Gallos Cronberg, Truls Cronberg
World Association of Lesson Study Conference 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 101 - 110 av 8399

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?