Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Approaching writing and learning as interdependent processes
Åsa Mäkitalo
Learning, Culture and Social Interaction, Forskningsöversiktsartikel 2019
Forskningsöversiktsartikel

The Nurse Professional Competence (NPC) Scale: A tool that can be used in national and international assessments of nursing education programmes.
A Gardulf, J Florin, M Carlsson, J Leksell, Margret Lepp et al.
Nordic Journal of Nursing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Self-learning training versus instructor-led training for basic life support: A cluster randomised trial.
Helene Bylow, Thomas Karlsson, Claesson Andreas, Margret Lepp, Lindqvist Jonny et al.
Resuscitation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Nurse professional competence (NPC) assessed among newly graduated nurses in higher educational institutions in Europe
J Nilsson, M Mischo-Kelling, A Thiekoetter, D Deufert, A Cruz Mendes et al.
Nordic Journal of Nursing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Digital inquiry into emerging issues of public concern: Controversy mapping in a Swedish school context.
Åsa Mäkitalo, Mark Elam, Anne Solli, Sandra Ferraz Freire
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation., London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Introduction
Åsa Mäkitalo, Todd Nicewonger, Mark Elam
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation, London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Nuturing phronesis: Developing good judgement within the Swedish entrepreneurial ecosystem
Ryan Rumble
Swesish Institute's Innovation Ecosystem Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Business Model Teaching Forum
Ryan Rumble
Business Model Conference, New York, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 201 - 250 av 466

Namn Titel Organisation
Johansson, Helena Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Johansson, Marléne Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johansson, Monica Universitetslektor Utbildningsvetenskapliga fakulteten
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Stefan Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Thomas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson Bäcklund, Camilla Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johnsson, Åse Universitetslektor/överläkare Avd för radiologi
Jonsson, Anna-Carin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jönsson, Kaj Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Kamperin, Rose Marie Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Karlsson, Rauni Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Karlsson, Yvonne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Häikiö, Tarja Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Kilhamn, Cecilia Pedagogisk utvecklare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Klapp, Alli Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Knutsson, Beniamin Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Korp, Peter Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Kougioumtzis, Konstantin Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Kullberg, Angelika Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Kultti, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Kärrqvist, Christina Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Lager, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lagerlöf, Pernilla Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lander, Rolf Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lane, Linda Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Lantz-Andersson, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Larsson, Jonna Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Larsson, Stina Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Lepp, Margret Professor Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Liff, Roy Forskare Gothenburg Research Institute, GRI
Liljenberg, Mette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lindberg, Jonas Universitetslektor Avdelningen för kulturgeografi

Visar 201 - 250 av 466

Visar 81 - 90 av 4208

2019

Assessment and legitimation of entrance auditions to Swedish music teacher education
Monica Lindgren, Olle Zandén, Ragnhild Sandberg Jurström
RIME 2019. Research in Music Education Conference, 23-26 April, Bath Spa University, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Upptäckande skrivning – metaspråkliga samtal och arbete med upptäckande skrivande i förskolan
Hilde Hofslundsengen, Maria Magnusson, Elisabeth Mellgren, Ria Heilä Ylikallio, Bente E. Hagtvet
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. , Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Den samtida textmiljön
Elisabeth Mellgren, Ria Heilä Ylikallio, Sofia Jusslin, Maria Magnusson, Ann-Katrin Svensson
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. , Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Upprepad enskild läsning i förskolan - samspel mellan förskollärare, barn och bilderbok
Sara Eliasson, Elisabeth Mellgren
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. , Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Development of Swedish Receptive Vocabulary in CLIL: A Multilingual Perspective
Sofie Johansson, Inger Lindberg
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén., Bristol. UK, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Public Opinion in Sweden on Educational Restructuring and Governing by International Large-Scale Assessments
Sverker Lindblad, Lennart Nilsson, Mårten Lindblad
Proceedings from the Comparative and International Education Society 2019 meeting in San Francisco, USA, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Structuring versus counting: critical ways of using fingers in subtraction
Camilla Björklund, Angelika Kullberg, Ulla Runesson Kempe
ZDM - Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

”Regnbågsbarn sviks ofta av de vuxna”
Per Nordén
Tidningen Grundskolan, Artikel i dagstidning 2019
Artikel i dagstidning

Revisiting the education policy agora: Politics of knowledge and evidence 1998 – 2018 in Europe and Sweden.
Sverker Lindblad, Lundahl Lisbeth, Thomas Popkewitz
Proceeding from the CIES 2019 meeting in San Francisco, USA, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Developing the education agora: On the dynamic interplay between science and society in theory and in practice.
Sverker Lindblad
Proceedings from the Comparative and International Education Society meeting 2019 in San Francisco, USA, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 81 - 90 av 4208

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?