Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Social studies in primary school- communicating values or teaching substantive knowledge?
Anna-Lena Lilliestam
NOFA7 Abstracts p. 138, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What Is the Most Violent Thing to Do? Mapping the Definitions and Complexities of Violence
Nils Hammarén
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets #11;- Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Något om de fristående och kommunala skolornas skilda förutsättningar
Majsa Allelin
Skola och samhälle, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Kommunikativa drag - verktyg för utforskande matematiksamtal
Rimma Nyman
Matematiska samtal i klassrummet - vägar till elevers lärande, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The effectiveness of the mathematics communication framework through a lesson study
Florenda Gallos Cronberg, Truls Cronberg
World Association of Lesson Study Conference 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 201 - 250 av 888

Namn Titel Organisation
El-Alti, Leila Doktorand Avdelningen för filosofi och filologi
Elam, Mark Professor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Eliasson, Sara Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Elldér, Erik Universitetslektor, biträdande Avdelningen för kulturgeografi
Elzinga, Aant Professor emeritus Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Erichsen Andersson, Annette Universitetslektor/sjuksköterska Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd
Erickson, Gudrun Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ericsson, Stina Professor Institutionen för svenska språket
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Eriksson, Kajsa G Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Essvik, Olle Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Farewell, Anne Universitetslektor Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Fatheddine, Djamila Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Finndahl, Ingela Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Fjellman, Anna Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Flinck, Agneta Forskare Avd för radiologi
Flisbäck, Marita Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Flodén, Jonas Universitetslektor Företagsekonomiska institutionen
Flores Ohlson, Linda Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer
Fogelberg, Karin Utbildningsledare Enheten för skolsamverkan, ämneslärarutbildning och kompletterande lärarutbildning (SÄL)
Forsberg Wärleby, Gunilla Forskare Sektionen för klinisk neurovetenskap
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fransson, Susanne Universitetslektor Institutionen för socialt arbete

Visar 201 - 250 av 888

Visar 71 - 80 av 8308

2019

Reviews of Teaching Methods – What are the Fundamental Problems?
Åsa Hirsh, Claes Nilholm
Paper presented at ECER Conference Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Understanding ethics of care
Liisa Uusimäki, Susanne Garvis
Compassion and Empathy in Education Contexts., Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Förord. Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen, red Olof Franck
Olof Franck
Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen, red Olof Franck, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Towards a test driven early childhood education: Alternative practices to testing children
Susanne Garvis, Heidi Harju-Luukkainen, Tina Yngvesson
Compassion and Empathy in Educational Contexts, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Theorising compassion and empathy in educational contexts: What are compassion and empathy and why are they important?
Georgina Barton, Susanne Garvis
Compassion and Empathy in Educational Contexts, Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Compassion and Empathy in Educational Contexts
Susanne Garvis, Georgina Barton
Palgrave, Samlingsverk 2019
Samlingsverk

Litterära personer och kroppsligt meningsskapande i grundskolans litteraturundervisning.
Olle Widhe
För berättelsens skull. Modeller för litteraturundervisning / Ingrid Lindell & Anders Öhman (red.)., Stockholm, Natur & Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Diagnoses and their instructional implications - Children's agency and participation in school activities.
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Special / temanummer av tidskrift 2019
Special / temanummer av tidskrift

Diagnoses and their instructional implications-children’s agency and participation in school activities
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 71 - 80 av 8308

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?