Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Förskollärares undervisningsstrategier - skriftspråkets funktion
Maria Magnusson, Ingrid Pramling Samuelsson
M. Norling & M. Magnusson, Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Musikundervisning på vetenskaplig grund? - Vetenskapligt grundad musikundervisning på olika nivåer i svensk skoldiskurs.
Christer Larsson
Doktoranddagar (förkonferens), NNMPF2019, 25-26 februari, Kungliga Musikhögskolan, Stockholm, Konferenspresentation, Övrigt 2019
Övrigt

Policy constructions of ‘school on a scientific base’ at the website of the Swedish National Agency of Education
Christer Larsson
Mötesplats CUL, 22–23 oktober 2019, Sankt Jörgen Park, Göteborg, Konferenspresentation, Övrigt 2019
Övrigt

Are academically resilient students grittier than non-resilient students?
Cecilia Thorsen, Kajsa Yang Hansen, Stefan Johansson
ECER 3-6 September, 2019, Hamburg, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

En hållbar förskola– lokala och globala framtidsperspektiv
Jonna Larsson, Ingrid Pramling Samuelsson
Konferens; Forskning Pågår!, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Foregrounding Science in Early Childhood Education and Care
Jonna Larsson
https://ececthenordicway.no/, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Understanding and bridging the conservation-genetics gap in marine conservation
Annica Sandström, Carina Lundmark, Klas Andersson, Kerstin Johannesson, Linda Laikre
Conservation Biology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teachers’ narrative of learning to program in a professional development effort and the relation to the rhetoric of computational thinking
Natalia Monjelat, Annika Lantz-Andersson
Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 401 - 450 av 479

Namn Titel Organisation
Schubring, Astrid Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sebestyen, Åsa Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Segolsson, Mikael Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sernhede, Ove Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sheridan, Sonja Professor emerita Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sjödin, Sara Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sofkova Hashemi, Sylvana Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Solli, Anne Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sotevik, Solveig Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sternö, Linda Universitetslektor Akademin Valand
Storck Christensen, Ditte Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Strietholt, Rolf Gästforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sunnerstam, Maria Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Svensson, Allan Professor emeritus Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Swärd, Ann-Katrin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sylvén, Liss Kerstin Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Säljö, Roger Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Alexandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Johan Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Tallvid, Martin Universitetslektor, adjungerad Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tanggaard, Ulla Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Tedeborg, Bengt O Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Tholin, Jörgen Forskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Thoutenhoofd, Ernst Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Thång, Per-Olof Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tobin, Gunnar Professor Sektionen för farmakologi
Tveita, Emma Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Udén, Anna Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Uhnoo, Sara Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Utterberg, Marie Doktorand Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Uusimäki, Sirkka-Liisa Marjatta Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wahlqvist, Mats Forskare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Wahlström, Mattias Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Wallengren Gustafsso, Catarina Universitetslektor Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Wallerstedt, Cecilia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Warnby, Marcus Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Weinmayr, Eva Maria Doktorand Akademin Valand

Visar 401 - 450 av 479

Visar 71 - 80 av 4370

2019

Holistic peer analyses of National Tests in relation to the CEFR
Gudrun Erickson
Developments in Language Education: A Memorial Volume in Honour of Sauli Takala. Huhta, A., Erickson, G. & Figueras, N. (red.), Jyväskylä, EALTA & University of Jyväskylä, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Plattor och appar i förskolan – utmaningar och didaktiska konsekvenser
Malin Nilsen
Svensklärarföreningens årsskrift 2018. Anna Nordenstam & Suzanne Parmenius-Swärd (red.), Stockholm, Natur och Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärares samarbete i sociala mediegrupper.
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Digital kompetens för lärare. Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi (red.), Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Polarisering i skolfrågor: Förändringar i svensk opinion mellan 2014 och 2018
Sverker Lindblad
Storm och stiltje. Ulrika Andersson, Björn Rönnerstrand, Patrik Öhberg & Annika Bergström (red.), Göteborg, Göteborgs Universitet: SOM-institutet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Participation and Mathematization in Introductory Algebra Classrooms: The Case of Sweden
Cecilia Kilhamn, Thomas Hillman, Roger Säljö
Encountering Algebra. A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. Kilhamn C., Säljö R. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Researching classrooms in search of learning: Theoretical and methodological considerations
Roger Säljö, Maria Luiza Cestari
Encountering algebra: A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.), Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue
Roger Säljö, Cecilia Kilhamn
Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.), Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Förord. Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen
Olof Franck
Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen. Olof Franck (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 71 - 80 av 4370

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/hitta-forskaren/?publicationPageNumber=8&selectedTab=3&researchersPageNumber=9&subjectId=50301
Utskriftsdatum: 2019-12-11