Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Socialisation and citizenship preparation in vocational education: Pedagogic codes and democratic rights in VET-subjects
Mattias Nylund, Kristina Ledman, Per-Åke Rosvall, Maria Rönnlund
British Journal of Sociology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Barns naturkontakt i den segregerade staden
Mattias Sandberg
Utomhuspedagogik. Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet (red. Olof Fastén), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teaching and learning in the special education setting: agency of the diagnosed child
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveldt, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Journal of Speech, Language and Hearing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assembling lines in research education: Challenges, choices and resistance among Swedish doctoral students
Petra Angervall, Eva Silfver
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschool and home partnerships in Sweden, what do the children say?
Tina Yngvesson, Susanne Garvis
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 401 - 450 av 474

Namn Titel Organisation
Sheridan, Sonja Professor emerita Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sjödin, Sara Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sofkova Hashemi, Sylvana Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Solli, Anne Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sotevik, Solveig Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sternö, Linda Universitetslektor Akademin Valand
Storck Christensen, Ditte Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Strietholt, Rolf Gästforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sunnerstam, Maria Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Svensson, Allan Professor emeritus Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Swärd, Ann-Katrin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sylvén, Liss Kerstin Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Säljö, Roger Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Alexandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Johan Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Tallvid, Martin Universitetslektor, adjungerad Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tanggaard, Ulla Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Tedeborg, Bengt O Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Tholin, Jörgen Forskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Thoutenhoofd, Ernst Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Thång, Per-Olof Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tobin, Gunnar Professor Sektionen för farmakologi
Tveita, Emma Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Udén, Anna Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Uhnoo, Sara Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Utterberg, Marie Doktorand Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Uusimäki, Sirkka-Liisa Marjatta Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wahlqvist, Mats Forskare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Wahlström, Mattias Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Wallengren Gustafsso, Catarina Universitetslektor Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Wallerstedt, Cecilia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Warnby, Marcus Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Weinmayr, Eva Maria Doktorand Akademin Valand

Visar 401 - 450 av 474

Visar 71 - 80 av 4307

2019

Wider Issues In Early Childhood Education
Patricia Giardiello, Tarja Karlsson Häikiö
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Hope for the Future: New Possibilities for Sustaining a Reflexive Approach
Naomi McLeod, Tarja Karlsson Häikiö, Pernilla Mårtensson
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Evaluating a high-stakes EFL speaking test: Teachers’ practices and views
Linda Borger
Moderna Språk, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Digital inquiry into emerging issues of public concern: Controversy mapping in a Swedish school context.
Åsa Mäkitalo, Mark Elam, Anne Solli, Sandra Ferraz Freire
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation., London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Early childhood educators' voices in shifting currcular policies and praxis
Maelis Karlsson Lohmander, Valerie Sollars
Abstract book EECERA 29th conference 2019, Thessaloniki, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Teori och praktik för pedagogisk profession
Margaretha Häggström, Catarina Schmidt, Anna Udén, Eva-Lena Happstadius
Vetenskaplighet i högre utbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Benefits and Challenges of Learning Technologies for Educational Assessment
Åsa Hirsh
Paper presented at ECER Conference Hamburg 2019, ECER, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Visar 71 - 80 av 4307

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?