Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34
Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap
Namn | Titel | Organisation |
---|---|---|
Pramling Samuelsson, Ingrid | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Säljö, Roger | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Rönnerman, Karin | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Gustafsson, Jan-Eric | Seniorprofessor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Beach, Dennis | Professor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Lindblad, Sverker | Seniorprofessor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Mäkitalo, Åsa | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Wärvik, Gun-Britt | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Sheridan, Sonja | Professor emerita | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Pramling, Niklas | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
The role of teacher characteristics for student achievement in mathematics and student perceptions of instructional quality
Anna Toropova, Stefan Johansson, Eva Myrberg
Education Inquiry,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the European Conference on Educational Research 2019, Hamburg, Germany,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the 8th International Research Conference, Copenhagen, Denmark,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Effects of learning addition and subtraction in preschool by making the first ten numbers and their relations visible with finger patterns
Angelika Kullberg, Camilla Björklund, Irma Brkovic, Ulla Runesson Kempe
Educational Studies in Mathematics,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Förskollärares undervisningsstrategier - skriftspråkets funktion
Maria Magnusson, Ingrid Pramling Samuelsson
M. Norling & M. Magnusson, Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan,
Stockholm,
Liber,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Musikundervisning på vetenskaplig grund? - Vetenskapligt grundad musikundervisning på olika nivåer i svensk skoldiskurs.
Christer Larsson
Doktoranddagar (förkonferens), NNMPF2019, 25-26 februari, Kungliga Musikhögskolan, Stockholm, Konferenspresentation,
Övrigt
2019
Övrigt
Policy constructions of ‘school on a scientific base’ at the
website of the Swedish National Agency of Education
Christer Larsson
Mötesplats CUL, 22–23 oktober 2019, Sankt Jörgen Park, Göteborg, Konferenspresentation,
Övrigt
2019
Övrigt
Are academically resilient students grittier than non-resilient students?
Cecilia Thorsen, Kajsa Yang Hansen, Stefan Johansson
ECER 3-6 September, 2019, Hamburg,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
En hållbar förskola– lokala och globala framtidsperspektiv
Jonna Larsson, Ingrid Pramling Samuelsson
Konferens; Forskning Pågår!,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Visar 351 - 400 av 481
Visar 351 - 400 av 481
Visar 71 - 80 av 4371
Co-production of knowledge on the educational Agora. Media acivities and logics
Gun-Britt Wärvik, Caroline Runesdotter, Daniel Pettersson
New practices of comparison, quantification and expertise in education. Conducting Empirically Based Research. C. Elde Mølstad & D. Pettersson (red.),
Abingdon, Oxon ; New York, NY ,
Routledge,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Holistic peer analyses of National Tests in relation to the CEFR
Gudrun Erickson
Developments in Language Education: A Memorial Volume in Honour of Sauli Takala. Huhta, A., Erickson, G. & Figueras, N. (red.),
Jyväskylä,
EALTA & University of Jyväskylä,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.),
New York,
Routledge,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.),
New York,
Routledge,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Plattor och appar i förskolan – utmaningar och didaktiska konsekvenser
Malin Nilsen
Svensklärarföreningens årsskrift 2018. Anna Nordenstam & Suzanne Parmenius-Swärd (red.),
Stockholm,
Natur och Kultur,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Lärares samarbete i sociala mediegrupper.
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Digital kompetens för lärare. Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi (red.),
Malmö,
Gleerups,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Polarisering i skolfrågor: Förändringar i svensk opinion mellan 2014 och 2018
Sverker Lindblad
Storm och stiltje. Ulrika Andersson, Björn Rönnerstrand, Patrik Öhberg & Annika Bergström (red.),
Göteborg,
Göteborgs Universitet: SOM-institutet,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Participation and Mathematization in Introductory Algebra Classrooms: The Case of Sweden
Cecilia Kilhamn, Thomas Hillman, Roger Säljö
Encountering Algebra. A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. Kilhamn C., Säljö R. (red.),
Cham,
Springer,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Researching classrooms in search of learning: Theoretical and methodological considerations
Roger Säljö, Maria Luiza Cestari
Encountering algebra: A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.),
Cham, Switzerland,
Springer,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue
Roger Säljö, Cecilia Kilhamn
Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.),
Cham, Switzerland,
Springer,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visar 71 - 80 av 4371