Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the European Conference on Educational Research 2019, Hamburg, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the 8th International Research Conference, Copenhagen, Denmark, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Effects of learning addition and subtraction in preschool by making the first ten numbers and their relations visible with finger patterns
Angelika Kullberg, Camilla Björklund, Irma Brkovic, Ulla Runesson Kempe
Educational Studies in Mathematics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Förskollärares undervisningsstrategier - skriftspråkets funktion
Maria Magnusson, Ingrid Pramling Samuelsson
M. Norling & M. Magnusson, Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Musikundervisning på vetenskaplig grund? - Vetenskapligt grundad musikundervisning på olika nivåer i svensk skoldiskurs.
Christer Larsson
Doktoranddagar (förkonferens), NNMPF2019, 25-26 februari, Kungliga Musikhögskolan, Stockholm, Konferenspresentation, Övrigt 2019
Övrigt

Policy constructions of ‘school on a scientific base’ at the website of the Swedish National Agency of Education
Christer Larsson
Mötesplats CUL, 22–23 oktober 2019, Sankt Jörgen Park, Göteborg, Konferenspresentation, Övrigt 2019
Övrigt

Are academically resilient students grittier than non-resilient students?
Cecilia Thorsen, Kajsa Yang Hansen, Stefan Johansson
ECER 3-6 September, 2019, Hamburg, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

En hållbar förskola– lokala och globala framtidsperspektiv
Jonna Larsson, Ingrid Pramling Samuelsson
Konferens; Forskning Pågår!, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 351 - 400 av 481

Namn Titel Organisation
Pedersen, Helena Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Pendrill, Ann-Marie Professor Emeritus Institutionen för fysik
Peterson, Louise Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pettersson, Monica Universitetslektor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Pihl, Agneta Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Player- Koro, Catarina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Pramling Samuelsson, Ingrid Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pramling, Niklas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pramling Samuelsson, Ingrid Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Punzi, Elisabeth Universitetslektor Psykologiska institutionen
Reichenberg, Monica Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Reichenberg, Olof Postdoktor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Reis, Maria Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Rinne, Ilona Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Riomar, Sandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rocksén, Miranda Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Rohdén, Helena Kommunikatör Svensk Nationell Datatjänst, SND
Rolfe, Victoria Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rosén, Monica Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rovio-Johansson, Airi Professor Gothenburg Research Institute, GRI
Rudbäck, Niklas Doktorand Högskolan för scen och musik
Runesdotter, Caroline Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rystedt, Hans Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Rönnerman, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sandberg, Malin Doktorand Institutionen för svenska språket
Sandberg, Mattias Universitetslektor Avdelningen för kulturgeografi
Sandblom, Viktor Forskare Avd för radiofysik
Sanders, Dawn Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sandoff, Mette Universitetslektor Förvaltningshögskolan

Visar 351 - 400 av 481

Visar 71 - 80 av 4371

2019

Co-production of knowledge on the educational Agora. Media acivities and logics
Gun-Britt Wärvik, Caroline Runesdotter, Daniel Pettersson
New practices of comparison, quantification and expertise in education. Conducting Empirically Based Research. C. Elde Mølstad & D. Pettersson (red.), Abingdon, Oxon ; New York, NY , Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Holistic peer analyses of National Tests in relation to the CEFR
Gudrun Erickson
Developments in Language Education: A Memorial Volume in Honour of Sauli Takala. Huhta, A., Erickson, G. & Figueras, N. (red.), Jyväskylä, EALTA & University of Jyväskylä, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Plattor och appar i förskolan – utmaningar och didaktiska konsekvenser
Malin Nilsen
Svensklärarföreningens årsskrift 2018. Anna Nordenstam & Suzanne Parmenius-Swärd (red.), Stockholm, Natur och Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärares samarbete i sociala mediegrupper.
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Digital kompetens för lärare. Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi (red.), Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Polarisering i skolfrågor: Förändringar i svensk opinion mellan 2014 och 2018
Sverker Lindblad
Storm och stiltje. Ulrika Andersson, Björn Rönnerstrand, Patrik Öhberg & Annika Bergström (red.), Göteborg, Göteborgs Universitet: SOM-institutet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Participation and Mathematization in Introductory Algebra Classrooms: The Case of Sweden
Cecilia Kilhamn, Thomas Hillman, Roger Säljö
Encountering Algebra. A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. Kilhamn C., Säljö R. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Researching classrooms in search of learning: Theoretical and methodological considerations
Roger Säljö, Maria Luiza Cestari
Encountering algebra: A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.), Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue
Roger Säljö, Cecilia Kilhamn
Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.), Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 71 - 80 av 4371

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/hitta-forskaren/?publicationPageNumber=8&selectedTab=3&researchersPageNumber=8&feedbackForm=true&returnAddress=http%3A%2F%2Fwww.gu.se%2Fforskning%2Fhitta-forskaren%2F%3FresearchersPageNumber%3D5%26selectedTab%3D2%26subjectId%3D50301&recipientName=Webbredaktion&encodedEmail=aW5mb0BndS5zZQ&subjectId=50301
Utskriftsdatum: 2019-12-12