Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Lärande - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Lärande

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Étendue du vocabulaire et compréhension écrite – le français à l'université en Suède
Mårten Ramnäs
Bergen Language and Lingustics Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Garagebyggen - matematisk progression i mönsterproblem
Peter Fredriksson, Rimma Nyman
Nämnaren , Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Lärare måste kunna ta del av forskningsresultaten
Eva Alerby, Per Andersson, Anders Arnqvist, Dennis Beach, Pernilla Nilsson et al.
Curie, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Matlagning i hemmet: från osynligt till jämställt? Recept och tidsstudier berättar
Marianne Pipping Ekström, Päivi Palojoki
Mat och ätande: Sociologiska perspektiv. Neuman, Nicklas (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Undervisning om hemmets praktiker
Päivi Palojoki, Marianne Pipping Ekström
Didaktik för hem- och konsumentkunskap. I. Karin Hjälmeskog & Karin Höijer (red.) , Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Upprepad enskild läsning i förskolan - samspel mellan förskollärare, barn och bilderbok
Sara Eliasson, Elisabeth Mellgren
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. Maria Magnusson, Martina Norling (red), Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Den samtida textmiljön
Elisabeth Mellgren, Ria Heilä Ylikallio, Sofia Jusslin, Maria Magnusson, Ann-Katrin Svensson
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. Maria Magnusson, Martina Norling (red), Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Upptäckande skrivning – metaspråkliga samtal och arbete med upptäckande skrivande i förskolan
Hilde Hofslundsengen, Maria Magnusson, Elisabeth Mellgren, Ria Heilä Ylikallio, Bente E. Hagtvet
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. Maria Magnusson, Martina Norling (red), Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Chapter 2. Primary years students
Susanne Garvis
Teaching primary Years. Donna Pendergast and Katherine Main (red.), Allen & Unwin, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teachers' and families' perspectives in early childhood education and care in the 21st century
Sivanes Phillipson, Susanne Garvis
Teachers’ and Families’ Perspectives in Early Childhood Education and Care. Early Childhood Education in the 21st Century Vol. II. Sivanes Phillipson and Susanne Garvis (red.), Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 50 av 213

Namn Titel Organisation
Ahlstrand, Pernilla Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Alfter, David Doktorand Institutionen för svenska språket
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Algurén, Beatrix Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Alkhede, Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson Lilja, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Andersson, Pia Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Annerstedt, Claes Professor emeritus Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Axelsson, Michael Professor Institutionen för biologi och miljövetenskap
Barendregt, Wolmet Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bengmark, Samuel biträdande professor Avdelningen för algebra och geometri
Bengtsdotter Katz, Viktoria Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Bengtsson, Lars Universitetslektor Institutionen för fysik
Berbyuk Lindström, Nataliya Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för kognition och kommunikation
Berhanu, Girma Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Björck, Cecilia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björk, Klara Universitetsadjunkt Akademin Valand
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Boman, Johan Professor Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borg, Martina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Borgström-Källén, Carina Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Borin, Lars Professor Institutionen för svenska språket
Bradley, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Båth, Magnus Professor/1:e sjukhusfysiker Avd för radiofysik
Campopiano, Christina Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Dahlbäck, Katharina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ekman, Karin Doktorand Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
El-Alti, Leila Doktorand Avdelningen för filosofi och filologi
Elam, Mark Professor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Ericsson, Stina Professor Institutionen för svenska språket
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Fatheddine, Djamila Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Visar 1 - 50 av 213

Visar 51 - 60 av 979

2019

Trust, social capital and relational pedagogy as tools to advance inclusive and sustainable learning environments for pupils with special educational needs
Girma Berhanu
THE 16TH BIENNIAL CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION (IASE) at Sebastian Kolowa Memorial University (SEKOMU) from 14th to 17th July 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Materiella och immateriella resurser – hållbar utveckling i och genom slöjd
Marléne Johansson
Nordic Studies in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Textures of experience in professional practice: Learning from working with material formations.
Åsa Mäkitalo
Invited SIG10 Symposium presentation at the EARLI Conference in Aachen, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Looking at language through a camera lens
Liss Kerstin Sylvén
Visualising multilingual lives. More than words, Bristol, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

What and how do teachers learn by participating in lesson study (LS)?
Airi Rovio-Johansson
Paper presented at the World Association of Lesson Studies (WALS) Conference, 3-6 September 2019, at Vrije University (VU), Amsterdam, Netherlands. , Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Changing teaching, changing teachers: learning through contrast, generalization and fusion
Airi Rovio-Johansson
Paper presented at the EARLI Conference 12-16 August 2019 at Aachen University, Germany., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Studenters lärande: Livsvärldsfenomenologisk och fenomenografisk analys
Airi Rovio-Johansson
Berndtsson, I., Lilja, A. och Rinne, I. (2019), Fenomenologiska sammanflätningar, Göteborg, Bokförlaget Daidalos, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Virtual sites as learning spaces: Critical issues on languaging research in changing eduscapes
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg
Palgrave Macmillan, Samlingsverk 2019
Samlingsverk

Visar 51 - 60 av 979

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?