Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Barns naturkontakt i den segregerade staden
Mattias Sandberg
Utomhuspedagogik. Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet (red. Olof Fastén), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teaching and learning in the special education setting: agency of the diagnosed child
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveldt, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Journal of Speech, Language and Hearing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assembling lines in research education: Challenges, choices and resistance among Swedish doctoral students
Petra Angervall, Eva Silfver
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschool and home partnerships in Sweden, what do the children say?
Tina Yngvesson, Susanne Garvis
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Challenging ‘Fast policy’: Continuing teacher learning through a Master Programme in Action research in Sweden
Anette Olin
Symposium Policy, Politics and Practice: The ‘Fast Policy’ of Initial and Continuing Teacher Education, at ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 251 - 300 av 474

Namn Titel Organisation
Liljenberg, Mette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lindberg, Jonas Universitetslektor Avdelningen för kulturgeografi
Lindblad, Sverker Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Linderoth, Jonas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lindgren, Monica Professor Högskolan för scen och musik
Lindh, Jacob Universitetsadjunkt Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Lindström, Berner Seniorforskare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Lindström Kjellberg, Irma Senior rådgivare Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Lindwall, Oskar Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Linell, Per Professor emeritus Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Ljungblad, Ann-Louise Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wass, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lundh, Torbjörn Professor Avdelningen för tillämpad matematik och statistik
Lundin, Johan Professor Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Lundin, Mona Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lundin, Sverker Per Erik Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lundälv, Jörgen Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Lunneblad, Johannes Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lyngfelt, Anna Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Löfving, Christina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Marton, Ference Professor emeritus Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Mattsson, Bengt Professor emeritus Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Mattsson, Jan Christer Universitetslektor Segerstedtinstitutet
Medina, Maria Clara Universitetsadjunkt Institutionen för globala studier
Mehrstam, Christian Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Melker, Kristina Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Messina Dahlberg, Giulia Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Meyer-Beining, Janna Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande

Visar 251 - 300 av 474

Visar 51 - 60 av 4306

2019

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Policing the School: Dialogues and Crime Reports.
Thomas Johansson, Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Introducing Critical Animal Pedagogies in Higher Education
Helena Pedersen, Jonna Håkansson, Arjen E.J. Wals
Vetenskaplighet i högre utbildning: Erfarenheter från lärarutbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Pedagogical Relational Teachership, (PeRT) - an approach to develop relational proficiencies
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at ECER 2019, the European Conference on Educational Research in Hamburg. Konferensbidrag, referentgranskad., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Teaching to change ways of experiencing numbers – an intervention program for arithmetic learning in preschool
Anna-Lena Ekdahl, Camilla Björklund, Ulla Runesson Kempe
M. Graven, H. Venkat, A. Essien & P. Vale (Eds), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 2, pp. 209 – 216). Pretoria, South Africa: PME., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Evaluative conduct in teacher–student supervision: When students assess their own performance
Karianne Skovholt, Elin Nordenström, Elizabeth Stokoe
Linguistics and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 51 - 60 av 4306

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?