Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34
Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.
Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap
Namn | Titel | Organisation |
---|---|---|
Garvis, Susanne | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Rönnerman, Karin | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Säljö, Roger | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Kullberg, Angelika | Universitetslektor | Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |
Yildirim, Ali | Professor | Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |
Dovemark, Marianne | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Pramling Samuelsson, Ingrid | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Hakvoort, Ilse | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Erickson, Gudrun | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Häggström, Margaretha | Universitetsadjunkt | Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |
Bedömning av kunnande i dans och teater inom gymnasieskolan
Pernilla Ahlstrand, Ninnie Andersson
Konferens program,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Action(re)call: A method researching knowing-in-action
Pernilla Ahlstrand
Konferens program,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Action(re)call: a method researching knowing -in-action
Pernilla Ahlstrand
Konferens program,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Mixing Logics. Multiagency Approaches for Countering Violent Extremism
Jennie Sivenbring, Robin Andersson
Göteborg,
Segerstedtinstitutet Göteborgs universitet,
Bok
2019
Bok
Democratic Dilemmas in Education Against Violent Extremism
Jennie Sivenbring
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth,
Cham ,
Springer ,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Challenging Action Research as a research method.
Karin Rönnerman
CARN-bulletin Collaborative Action reseaarch Network, 22 Autumn 2018, Published Autumn 2019,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Approaches and Educational Assessments of Children’s Speech, Language and Communication Development in Swedish Preschools
Ann Nordberg, Katharina Jacobsson
Early Child Development and Care,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
The Case for Log Books: An Assignment Designed to Promote Student Reflection on Academic Writing
Elizabeth Olsson
FASoS Teaching and Learning Blog, Maastricht University,
Övrigt
2019
Övrigt
The Publication Paradox: Reflections on a Self-Destructive Standard of Academic Excellence
Elizabeth Olsson
School of Blogal Studies,
Övrigt
2019
Övrigt
Policy and childhood: making sense of systems
Sivanes Phillipson, Susanne Garvis
Policification of early childhood education and care: early childhood education in the 21st century volume III,
Routledge,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visar 151 - 184 av 184
Visar 151 - 184 av 184
Visar 51 - 60 av 956
Mixed methods research in education: Promises and challenges
Ali Yildirim
Keynote presentation at CUL Research School Conference, 2019, Göteborg,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Eğitim bilimlerinde araştırma problemi ve alternatif yöntemler
Ali Yildirim
Invited presentation at the 2nd International Elementary Education Conference, 2019, Bodrum, Turkey,
Mugla,
Mugla University,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Geçmişten günümüze eğitim programları çalışmaları
Ali Yildirim
Invited presentation at the 10th International Conference on Curriculum and Instruction, 2019, Ankara,
Ankara,
Ankara University,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Alternatif yaklaşımlar ışığında öğretmen eğitimi
Ali Yildirim
Keynote presentation at 1st International Educational Research Congress, 2019, Izmir,
Izmir,
Izmir Demokrasi Universitesi,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
A qualitative look at the associations between students’ learning environment perceptions and persistence: Investigation into an EFL context
Gulcin Mutlu, Ali Yildirim
Paper presented at 2nd International Elementary Education Congress, 2019, Bodrum,
Mugla,
Mugla Sitki Kocman University,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Behind the closed doors of public preschool classrooms: Practices and problem
Rahime Cobanoglu, Yesim Capa-Aydin, Ali Yildirim
Paper presented at the 29th European Early Childhood Education Research Association (EECERA) Conference, 2019, Thessaloniki, Greece,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Intervention studies in teacher identity research in Turkey: We need more!
Nur Akkus-Cakir, Ali Yildirim
Paper presented at 10th International Conference on Curriculum and Instruction, 2019, Ankara,
Ankara,
Ankara University,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Effective teaching and learning at vocational education at tertiary level: A qualitative study of teachers´ and students´ perceptions
Yelda Sarikaya-Erdem, Ali Yildirim
Paper presented at European Conference on Educational Research (ECER), 2019, Hamburg ,
Berlin,
European Educational Research Association,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Initiating change in education: A phenomenological inquiry into teachers´ perceptions and experiences
Ceren Demir-Erdogan, Ali Yildirim
Paper presented at European Conference on Educational Research (ECER), 2019, Hamburg,
Berlin,
European Educational Research Association,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Using narrative interviews to understand the use of teacher knowledge in teaching practices
Koray Kasapoglu, Ali Yildirim
Paper presented at European Conference on Educational Research (ECER), 2019, Hamburg ,
Berlin,
European Educational Research Association,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Visar 51 - 60 av 956