Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Barns naturkontakt i den segregerade staden
Mattias Sandberg
Utomhuspedagogik. Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet (red. Olof Fastén), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teaching and learning in the special education setting: agency of the diagnosed child
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveldt, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Journal of Speech, Language and Hearing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assembling lines in research education: Challenges, choices and resistance among Swedish doctoral students
Petra Angervall, Eva Silfver
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschool and home partnerships in Sweden, what do the children say?
Tina Yngvesson, Susanne Garvis
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Challenging ‘Fast policy’: Continuing teacher learning through a Master Programme in Action research in Sweden
Anette Olin
Symposium Policy, Politics and Practice: The ‘Fast Policy’ of Initial and Continuing Teacher Education, at ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 151 - 200 av 474

Namn Titel Organisation
Haglund, Björn Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hagman, Mats Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hagsand, Angelica Forskare Psykologiska institutionen
Hakvoort, Ilse Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hammarén, Nils Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hansen, Michael Databasansvarig Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansson, Åse Forskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Happstadius, Eva-Lena Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Harju-Luukkainen, Heidi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Harling, Martin Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hasselskog, Peter Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Helenius, Ola Forskare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Hellberg, Sofie Universitetslektor Institutionen för globala studier
Hellman, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Henning Loeb, Ingrid Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hermansson Adler, Magnus Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hillman, Thomas Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Hirsh, Åsa Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hjörne, Eva Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Holm, Ann-Sofie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Holmberg, Per Professor Institutionen för svenska språket
Holmer, Jan Forskare Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Häggström, Johan Pedagogisk utvecklare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Häggström, Margaretha Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Häggström, Olle Professor Avdelningen för tillämpad matematik och statistik
Häikiö, Tarja Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Höjer, Ingrid Professor Institutionen för socialt arbete
Ingerman, Åke Professor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ivarsson, Jonas Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för informatik
Jaakkola, Maarit Forskare Nordicom
Jahnke, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jakobsson Ung, Eva Professor/verksamhetsutvecklare Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Inger Universitetslektor Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Patrik Bitr professor Institutionen för data- och informationsteknik
Jarl, Maria Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 151 - 200 av 474

Visar 51 - 60 av 4303

2019

Pedagogical Relational Teachership, (PeRT) - an approach to develop relational proficiencies
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at ECER 2019, the European Conference on Educational Research in Hamburg. Konferensbidrag, referentgranskad., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Teaching to change ways of experiencing numbers – an intervention program for arithmetic learning in preschool
Anna-Lena Ekdahl, Camilla Björklund, Ulla Runesson Kempe
M. Graven, H. Venkat, A. Essien & P. Vale (Eds), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 2, pp. 209 – 216). Pretoria, South Africa: PME., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Evaluative conduct in teacher–student supervision: When students assess their own performance
Karianne Skovholt, Elin Nordenström, Elizabeth Stokoe
Linguistics and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (2019). Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Using Graphic Art as a Way to Work with Rhythm Orchestra with Children.
Ulla Tanggaard, Caroline Bille Lindström, Emma Tveita
27th EAS Conference/7th European ISME Regional Conference in Malmö, Sweden, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Democracy and Participation in Early Childhood Education
Naomi McLeod, Tarja Karlsson Häikiö
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 51 - 60 av 4303

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?