Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), p. 153-172, Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer. Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Existens och glipan mellan liv och värld som nödvändiga utgångspunkter för livsvärldsbaserad rehabilitering
Inger Berndtsson
Paper presenterat vid konferensen Existential Medical Humanities, 7-8 november, Södertörns Högskola, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ethical reflections on critical ethnography
Marianne Dovemark
Ethical reflections on critical ethnography. Hugh Busher, Alison Fox (red.), London, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Swedish study trips to Holocaust sites
Christer Mattsson
Den fjärde nationella konferensen i pedagogiskt arbete Umeå universitet 19 – 20 augusti 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Leaving hate behind – Neo-Nazis, Significant Others and disengagement
Christer Mattsson, Thomas Johansson
14th Conference of the European Sociological Association, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Closing discussion
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
I E Öhrn & D Beach (Eds), Young people's life and schooling in rural areas, London, the Tufnell Press, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 451 - 476 av 476

Namn Titel Organisation
Vigmo, Sylvi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Wikström, Ewa Professor Företagsekonomiska institutionen
Williams, Pia Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Williams, Pia Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Wolff, Ulrika Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
von Feilitzen, Mattias Pedagogisk utvecklare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Wrethander, Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wyszynska Johansson, Martina Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wärvik, Gun-Britt Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Zandén, Olle Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Zetterman, Eva Universitetslektor Institutionen för kulturvetenskaper
Zetterqvist, Ann Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Åberg, Mikaela Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Åvall, Malena Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Öhlen, Joakim Professor/sjuksköterska Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Öhrn, Elisabet Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 451 - 476 av 476

Visar 51 - 60 av 4333

2019

Ungas bildningsideal och lärande i kontrast till traditionell skola
Johan Söderman
Lärarprofession i en tid av förändringar. Eva Reimers, Martin Harling, Ingrid Henning Loeb och Karin Rönnerman (red.), Göteborgs universitet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

"After lunch we offer quiet time and mediation”: Early learning environments in Australia and Finland through the lens of educators.
Heidi Harju-Luukkainen, Susanne Garvis, Jonna Kangas
Globalisation, transformation and cultures in early childhood education and care: reconceptualisation and comparison . Faas, S., Kasüschke, D., Nitecki, E., Urban, M., Wasmuth, H. (Eds.), UK, Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Understanding cultural specific pedagogy and practices within Swedish ECEC.
Susanne Garvis, Johannes Lunneblad
Globalisation, transformation and cultures in early childhood education and care: reconceptualisation and comparison. Faas, S., Kasüschke, D., Nitecki, E., Urban, M., Wasmuth, H. (Eds.), London, Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Re-Framing 'Spaces' for Educating Children with Autism: Perspectives from Urban India
Shruti Taneja Johansson
Education and Disability in the Global South: New Perspectives from Africa and Asia. Nidhi Singal, Paul Lynch, Shruti Taneja Johansson (red.), London, Bloomsbury Academic, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Advancing Simulation Pedagogy and Research
Hans Rystedt, Madeleine Abrandt Dahlgren, Li Felländer-Tsai, Sofia Nyström
Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Systematic Quality Work in a Swedish Context
Karin Lager
Nordic Families, Children and Early Childhood Education. Garvis, S., Harju-Luukkainen, H., Sheridan, S., Williams, P. (Eds.), United States , Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Education of Children with Disabilities: Changing Landscape of New Opportunities and Challenges
Nidhi Singal, Shruti Taneja Johansson, Paul Lynch
Education and Disability in the Global South: New Perspectives from Africa and Asia, London, Bloomsbury, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Formal–informal, exclusion–inclusion: An empirical investigation of Swedish music education
Cecilia Wallerstedt
Schools and Informal Learning in a Knowledge-Based World. J. Calvo de Mora & K. J. Kennedy (Eds.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Att integrera skola och arbete - Utmaningar i vårdlärares möte med nyanlända
Karin Lumsden Wass, Gun-Britt Wärvik, Sarojni Choy
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer. I. Henning Loeb, L. Langelotz & K. Rönnerman. (red), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 51 - 60 av 4333

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?