Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Self-efficacy as a predictor of reading instruction: a comparison between Norwegian and Swedish teachers
Monica Reichenberg, Rune Andreassen
L1-Educational Studies in Language and Literature, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

MIK i praktiken
Linda Sternö
Bokmässans seminarieprogram 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Stötta barnet vid bokläsandet
Camilla Björklund
Förskoleforum, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Hope for the Future: New Possibilities for Sustaining a Reflexive Approach
Naomi McLeod, Tarja Karlsson Häikiö, Pernilla Mårtensson
Empowering early childhood educators : international pedagogies as provocation / edited by Naomi McLeod and Patricia Giardiello., Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Democratic Dilemmas in Education Against Violent Extremism
Jennie Sivenbring
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham , Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the European Conference on Educational Research 2019, Hamburg, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the 8th International Research Conference, Copenhagen, Denmark, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Effects of learning addition and subtraction in preschool by making the first ten numbers and their relations visible with finger patterns
Angelika Kullberg, Camilla Björklund, Irma Brkovic, Ulla Runesson Kempe
Educational Studies in Mathematics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 51 - 100 av 481

Namn Titel Organisation
Berndtsson, Inger Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berndtsson, Åsa Statistiker Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berntson, Martin Professor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Bigsten, Airi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Bille Lindström, Caroline Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Björck, Cecilia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björk, Klara Universitetsadjunkt Akademin Valand
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björnberg, Alf Professor Institutionen för kulturvetenskaper
Wrethander, Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Blossing, Ulf Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borg, Martina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Borger, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Borgström-Källén, Carina Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Borthwick, Rose Projektsamordnare Konstnärliga fakultetskansliet
Bowman, Jason Universitetslektor Akademin Valand
Bradley, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Båth, Magnus Professor/1:e sjukhusfysiker Avd för radiofysik
Börjesson, Mattias Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Careborg, Karin Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Carlson, Marie Forskare Institutionen för svenska språket
Carlsson, Eva Universitetslektor, adjungerad Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd
Claesson, Silwa Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Coble, Mary Universitetslektor Akademin Valand
Cornell, Per Elias Professor Institutionen för historiska studier
Cutas, Daniela Forskare Avdelningen för filosofi och filologi
Dafgård, Lena Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Dahlöf, Björn Oavlönad docent Avd för molekylär och klinisk medicin
Dellenborg, Lisen Universitetslektor Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Dodillet, Susanne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Dovemark, Marianne Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ekbrand, Hans Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Ekström, Christina Universitetslektor Högskolan för scen och musik

Visar 51 - 100 av 481

Visar 51 - 60 av 4377

2019

What’s next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s
Neil Selwyn, Thomas Hillman, Rebecca Eynon, Giselle Ferreira, Jeremy Knox et al.
Learning, Media & Technology, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Måltiden i förskolan - enbart en rutinmässig handling?
Lena Ryberg, Louise Peterson, Torgeir Alvestad, Pia Williams
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse i Stavanger 15-17/10 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Förskolans undervisning – att integrera lek, lärande och omsorg
Pia Williams, Elisabeth Mellgren
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse, Stavanger 15-17/10 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer. Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Existens och glipan mellan liv och värld som nödvändiga utgångspunkter för livsvärldsbaserad rehabilitering
Inger Berndtsson
Paper presenterat vid konferensen Existential Medical Humanities, 7-8 november, Södertörns Högskola, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ethical reflections on critical ethnography
Marianne Dovemark
Ethical reflections on critical ethnography. Hugh Busher, Alison Fox (red.), London, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 51 - 60 av 4377

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/hitta-forskaren/?publicationPageNumber=6&selectedTab=3&feedbackForm=true&returnAddress=http%3A%2F%2Fwww.gu.se%2Fforskning%2Fhitta-forskaren%2F%3FresearchersPageNumber%3D2%26selectedTab%3D2%26print%3Dtrue%26publicationPageNumber%3D3%26subjectId%3D50301&recipientName=Webbredaktion&encodedEmail=aW5mb0BndS5zZQ&researchersPageNumber=2&subjectId=50301
Utskriftsdatum: 2019-12-15