Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34
Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap
Namn | Titel | Organisation |
---|---|---|
Odenbring, Ylva | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Beach, Dennis | Professor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Pramling Samuelsson, Ingrid | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Reichenberg, Monica | Seniorprofessor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Säljö, Roger | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Schmidt, Catarina | Universitetslektor | Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |
Johansson, Thomas | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Söderman, Johan | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Ingerman, Åke | Professor | Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |
Pramling, Niklas | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Gifted and Talented Aboriginal Students in Australia
Susanne Garvis, Sally Windsor, Donna Pendergast
Handbook of Giftedness and Talent Development in the Asia-Pacific. Smith, Susen R. (red.),
Singapore,
Springer,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
Self-efficacy as a predictor of reading instruction: a comparison between Norwegian and Swedish teachers
Monica Reichenberg, Rune Andreassen
L1-Educational Studies in Language and Literature,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
On the Relationship Between Swedish Special Educators’ Work Absenteeism, Job Satisfaction, and Self-Efficacy for Inclusive Education
Monica Reichenberg, Kent Löfgren
International Journal of Research in Education and Science,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Naturvetenskap i PISA 2018
Frank Bach, Ann Zetterqvist
Stockholm,
Skolverket,
Rapport
2019
Rapport
MIK i praktiken
Linda Sternö
Bokmässans seminarieprogram 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Adekvat digital kompetens - ett svårfångat begrepp
Ewa Skantz Åberg, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Skolverket.se,
Övrigt
2019
Övrigt
Designing for learning and knowing: Nurses in chronic care and patients' self-monitoring data
Katerina Cerna
Göteborgs universitet,
Doktorsavhandling
2019
Doktorsavhandling
Bedömning av kunnande i dans och teater inom gymnasieskolan
Pernilla Ahlstrand, Ninnie Andersson
Konferens program,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Action(re)call: A method researching knowing-in-action
Pernilla Ahlstrand
Konferens program,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Action(re)call: a method researching knowing -in-action
Pernilla Ahlstrand
Konferens program,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Visar 851 - 900 av 908
Visar 851 - 900 av 908
Visar 51 - 60 av 8584
Grammatik i funktionellt perspektiv
Per Holmberg
Att bli lärare i svenska / Caroline Liberg, Jon Smidt (red.).,
Stockholm,
Liber,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Tough-Girl Femininity, Sisterhood and Respectability: Minority Girls’ Perceptions of Sexual Harassment in an Urban Secondary School
Ylva Odenbring, Thomas Johansson
NORA - Nordic Journal of Feminist and Gender Research,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Standing alone: sexual minority status and victimisation in a rural lower secondary school
Ylva Odenbring
International Journal of Inclusive Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
“If they're allowed to wear a veil, we should be allowed to wear caps”: Cultural diversity and everyday racism in a rural school in Sweden
Ylva Odenbring, Thomas Johansson
Journal of Rural Studies,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Approaches and Educational Assessments of Children’s Speech, Language and Communication Development in Swedish Preschools
Ann Nordberg, Katharina Jacobsson
Early Child Development and Care,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
How skilled teachers enable success in their teaching with respect to inclusion and knowledge development: A qualitative study based on teachers’ experiences of successful teaching
Mikael Segolsson, Åsa Hirsh
International Journal of Teaching and Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Förstelärarna har stärkt professionen
Gustaf Kastberg, Sanna Eklund
Pedagogiska magasinet,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Telling stories from the sea: Boundary work and face-saving strategies in maritime post-simulation debriefing
Charlott Sellberg, Astrid Camilla Wiig
ViLär, Trollhättan 5-6 december 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Educating future generations’ master mariners: Using visualization for re-creating, assessing and learning from prior performance in post-simulation debriefings
Charlott Sellberg, Hans Rystedt
Proceedings of the 20th International Association of Maritime Universities Conference (IAMU AGA20),
Tokyo, Japan. ,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Förord till Religionskunskapsämnet i fokus - utmaningar och möjligheter, Jubileumsbok, Föreningen Lärare i Religionskunskap
Olof Franck, Emma Hall, Bodil Liljefors Persson
ISSN 0348-8918,
Inledande text i tidskrift
2019
Inledande text i tidskrift
Visar 51 - 60 av 8584