Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Förskolans undervisning – att integrera lek, lärande och omsorg
Pia Williams, Elisabeth Mellgren
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse, Stavanger 15-17/10 2019 , Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Måltiden i förskolan - enbart en rutinmässig handling?
Lena Ryberg, Louise Peterson, Torgeir Alvestad, Pia Williams
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse i Stavanger 15-17/10 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Feedback and instructional guidance in healthcare simulation debriefings
Elin Nordenström
Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Doktorsavhandling 2019
Doktorsavhandling

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer. Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Existens och glipan mellan liv och värld som nödvändiga utgångspunkter för livsvärldsbaserad rehabilitering
Inger Berndtsson
Paper presenterat vid konferensen Existential Medical Humanities, 7-8 november, Södertörns Högskola, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ethical reflections on critical ethnography
Marianne Dovemark
Ethical reflections on critical ethnography. Hugh Busher, Alison Fox (red.), London, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 251 - 300 av 476

Namn Titel Organisation
Liljenberg, Mette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lindberg, Jonas Universitetslektor Avdelningen för kulturgeografi
Lindblad, Sverker Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Linderoth, Jonas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lindgren, Monica Professor Högskolan för scen och musik
Lindh, Jacob Universitetsadjunkt Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Lindström, Nils Berner Seniorforskare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Lindström Kjellberg, Irma Senior rådgivare Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Lindwall, Oskar Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Linell, Per Professor emeritus Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Ljungblad, Ann-Louise Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wass, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lundh, Torbjörn Professor Avdelningen för tillämpad matematik och statistik
Lundin, Johan Professor Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Lundin, Mona Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lundin, Sverker Per Erik Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lundälv, Jörgen Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Lunneblad, Johannes Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lyngfelt, Anna Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Löfving, Christina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Marton, Ference Professor emeritus Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Mattsson, Bengt Professor emeritus Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Mattsson, Jan Christer Universitetslektor Segerstedtinstitutet
Medina, Maria Clara Universitetsadjunkt Institutionen för globala studier
Mehrstam, Christian Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Melker, Kristina Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Mellgren, Elisabeth Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Messina Dahlberg, Giulia Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Meyer-Beining, Janna Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande

Visar 251 - 300 av 476

Visar 41 - 50 av 4333

2019

Policing the School: Dialogues and Crime Reports.
Thomas Johansson, Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad, J. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Take-Home Exams in Higher Education: A systematic Review
Lars Bengtsson
Education Sciences, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Understanding Interprofessional Simulation Practice
Hans Rystedt, Madeleine Abrandt Dahlgren, Michelle Kelly
Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction. Abrandt Dahlgren M., Rystedt H., Felländer-Tsai L., Nyström S. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Svens forskning om formativ bedömning i grundskolan - en översikt
Åsa Hirsh, Viveca Lindberg
Formativ bedömning - utmaningar för undervisningen. Lindberg, V., Eriksson, I., & Pettersson, A. (red), Stockholm, Natur & Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Preparing for Team Work Training in Simulation
Michelle Kelly, Sissel Eikeland Husebø, Hans Rystedt, Cecilia Escher, Johan Creutzfeldt et al.
Interprofessional Simulation in Health Care. Abrandt Dahlgren M., Rystedt H., Felländer-Tsai L., Nyström S. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Video as a Tool for Researching Simulation Practices
Madeleine Abrandt Dahlgren, Elin Nordenström, Donna Rooney, Hans Rystedt
Interprofessional Simulation in Health Care. Abrandt Dahlgren M., Rystedt H., Felländer-Tsai L., Nyström S. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Folkbildning and creativity in leisure time hip-hop – Towards a pedagogy of trust
Johan Söderman
Making culture. Children’s and young people’s leisure cultures. Anna Sparrman (red.), Göteborg, Kulturanalys Norden, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Music as bildning: The impracticability of assessment within the Scandinavian educational tradition
Johan Söderman
The Oxford Handbook of Philosophical and Qualitative Assessment in Music Education. David J. Elliott, Marissa Silverman, and Gary E. McPherson (red.), Oxford University Press, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 41 - 50 av 4333

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?