Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Engelska språket - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Engelska språket

Del av forskningsområdet Övriga germanska språk

Senaste publikationer

Looking at language through a camera lens
Liss Kerstin Sylvén
Visualising multilingual lives. More than words, Bristol, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Development of Swedish Receptive Vocabulary in CLIL: A Multilingual Perspective
Sofie Johansson, Inger Lindberg
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén., Bristol. UK, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visualizing Vocabulary: An Investigation into Student Assignments in CLIL and Non-CLIL Contexts
Sofie Johansson, Elisabeth Ohlsson
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén., Bristol, UK, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Epilogue
Liss Kerstin Sylvén
Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools, Bristol, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Extramural English
Liss Kerstin Sylvén
Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools, Bristol, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

English Reading Comprehension
Liss Kerstin Sylvén, Sölve Ohlander
Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools, Bristol, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

English Productive Proficiency
Eva Olsson, Liss Kerstin Sylvén
Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools, Bristol, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

English Receptive Vocabulary
Liss Kerstin Sylvén, Sölve Ohlander
Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools, Bristol, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

CLIL and Motivation Revisited: A Longitudinal Perspective
Amy S. Thompson, Liss Kerstin Sylvén
Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools, Bristol, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Assessment in CLIL
Helena Reierstam, Liss Kerstin Sylvén
Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools, Bristol, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 38 av 38

Namn Titel Organisation
Bladh, Elisabeth Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer
Borger, Linda Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Fredriksson, Anna-Lena Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer
Garcia Yeste, Miguel Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer
Johansson, Sofie Forskare Institutionen för svenska språket
Karlsson, Susanna Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Landqvist, Hans Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Lyngfelt, Benjamin Professor Institutionen för svenska språket
Nordling, Anna Kanslichef Humanistiska fakultetskansliet
Ohlander, Sölve Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Olsson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sylvén, Liss Kerstin Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Söhrman, Ingmar Professor emeritus Institutionen för språk och litteraturer
Trotta, Joseph Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer

Visar 1 - 38 av 38

Visar 41 - 50 av 336

2016

Looking behind scores – The case of high-stakes oral language performance assessment
Linda Borger
ECER 2016 "Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers". University College Dublin from 22-26 August, 2016., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Academic vocabulary in low and high stakes essays by CLIL and non-CLIL students at upper secondary level
Liss Kerstin Sylvén, Eva Olsson
LUNAS, Language Use in Nordic Settings, Copenhagen University, May 9-11, 2016, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Validation of a test measuring young learners' general L2 English vocabulary knowledge
Liss Kerstin Sylvén, Pia Sundqvist
Novitas-ROYAL, Research on Youth and Language, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

EVERY 3 in OED: A grammatically neglected determiner (or two)
Arne Olofsson
Nordic Journal of English Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Det var inte Ingo som gav oss Zingo
Arne Olofsson
Språktidningen, Artikel i övriga tidskrifter 2016
Artikel i övriga tidskrifter

Test-taker interaction: How do raters perceive the construct?
Linda Borger
The 13th Annual Conference of EALTA, Universitat Politècnica de Valencia, Spain 5-8 May, 2016, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Extramural exposure - a new player in the field of second language acquisition?
Liss Kerstin Sylvén
Paper presenterat vid AAAL, Orlando, USA, 9-12 april, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Vokabuläranvändning i CLIL- och ickeCLIL-elevers engelska skriftliga produktion
Liss Kerstin Sylvén
Paper presenterat vid ASLAs nationella symposium 2016, Språk och Norm, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Bedömningar av parsamtal i engelska - en studie av bedömarsamstämmighet och bedömarprofiler
Linda Borger
ASLA: Språk och norm, 21-22 april 2016, Uppsala universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Undervisning på och i engelska
Liss Kerstin Sylvén, Pia Sundqvist
Pedagogik för högskolelärare, Möklinta, Gidlunds förlag, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Visar 41 - 50 av 336

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?