Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34
Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.
Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap
Namn | Titel | Organisation |
---|---|---|
Odenbring, Ylva | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Beach, Dennis | Professor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Pramling Samuelsson, Ingrid | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Reichenberg, Monica | Seniorprofessor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Säljö, Roger | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Schmidt, Catarina | Universitetslektor | Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |
Johansson, Thomas | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Söderman, Johan | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Ingerman, Åke | Professor | Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |
Pramling, Niklas | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Gifted and Talented Aboriginal Students in Australia
Susanne Garvis, Sally Windsor, Donna Pendergast
Handbook of Giftedness and Talent Development in the Asia-Pacific. Smith, Susen R. (red.),
Singapore,
Springer,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
Self-efficacy as a predictor of reading instruction: a comparison between Norwegian and Swedish teachers
Monica Reichenberg, Rune Andreassen
L1-Educational Studies in Language and Literature,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
On the Relationship Between Swedish Special Educators’ Work Absenteeism, Job Satisfaction, and Self-Efficacy for Inclusive Education
Monica Reichenberg, Kent Löfgren
International Journal of Research in Education and Science,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Naturvetenskap i PISA 2018
Frank Bach, Ann Zetterqvist
Stockholm,
Skolverket,
Rapport
2019
Rapport
MIK i praktiken
Linda Sternö
Bokmässans seminarieprogram 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Adekvat digital kompetens - ett svårfångat begrepp
Ewa Skantz Åberg, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Skolverket.se,
Övrigt
2019
Övrigt
Designing for learning and knowing: Nurses in chronic care and patients' self-monitoring data
Katerina Cerna
Göteborgs universitet,
Doktorsavhandling
2019
Doktorsavhandling
Bedömning av kunnande i dans och teater inom gymnasieskolan
Pernilla Ahlstrand, Ninnie Andersson
Konferens program,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Action(re)call: A method researching knowing-in-action
Pernilla Ahlstrand
Konferens program,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Action(re)call: a method researching knowing -in-action
Pernilla Ahlstrand
Konferens program,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Visar 201 - 250 av 908
Visar 201 - 250 av 908
Visar 41 - 50 av 8583
Mellan det lokala och globala - förskollärarstudenters meningsskapande om undervisning för hållbarhet i förskolans praktik.
Eva Ärlemalm-Hagsér, Jonna Larsson
NorDiNa : Nordic Studies in Science Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Understanding and bridging the conservation-genetics gap in marine conservation
Annica Sandström, Carina Lundmark, Klas Andersson, Kerstin Johannesson, Linda Laikre
Conservation Biology,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Critical Imaginaries and Reflections on Artificial Intelligence and Robots in Postdigital K-12 Education
S Hrastinski, Charlotte Arkenback-Sundström, A D. Olofsson, S Ekström, Elin Ericsson et al.
Postdigital Science and Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Farligt att utesluta oliktänkande från universitetsvärlden
Jens Allwood, Claes Andersson, Tobias Hägerland, Jens Stilhoff Sörensen, Filippo Valguarnera
Göteborgs-Posten,
Artikel i dagstidning
2019
Artikel i dagstidning
Teachers’ narrative of learning to program in a professional development effort and the relation to the rhetoric of computational thinking
Natalia Monjelat, Annika Lantz-Andersson
Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Driving change from ‘the middle’: middle leading for site based educational development
Christine Edwards-Groves, Peter Grootenboer, Ian Hardy, Karin Rönnerman
School Leadership and Management,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Challenging Action Research as a research method.
Karin Rönnerman
CARN-bulletin Collaborative Action reseaarch Network, 22 Autumn 2018, Published Autumn 2019,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Pedagogic practices in a deregulated upper secondary school: Students' attempts to influence their teaching
V. S. Bjarnadottir, Elisabet Öhrn, Monica Johansson
European Educational Research Journal,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Using rural frameworks and research to develop understandings of educational justice and equity across socio-spatial settings
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
Paper presented at the conference for Australian Association of Research in Education, Brisbane ,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Grammatik i funktionellt perspektiv
Per Holmberg
Att bli lärare i svenska / Caroline Liberg, Jon Smidt (red.).,
Stockholm,
Liber,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visar 41 - 50 av 8583