Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Classroom observations through video recordings – Methodological approaches and ethical considerations
Catarina Schmidt
Classroom research – Methodology, categories and coding. Ninni Wahlström (red.), Växjö, Linneaus University Press , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Matteböcker och matte i böcker
Camilla Björklund
Förskoleforum, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Räkna upp och räkna ut – taluppfattning och aritmetikfärdigheter i förskolan
Camilla Björklund
Nämnaren, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Feedback and instructional guidance in healthcare simulation debriefings
Elin Nordenström
Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Doktorsavhandling 2019
Doktorsavhandling

Support of language and communication in the 'Tambour situation' in Swedish preschools
Ann Nordberg
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

What’s next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s
Neil Selwyn, Thomas Hillman, Rebecca Eynon, Giselle Ferreira, Jeremy Knox et al.
Learning, Media & Technology, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Måltiden i förskolan - enbart en rutinmässig handling?
Lena Ryberg, Louise Peterson, Torgeir Alvestad, Pia Williams
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse i Stavanger 15-17/10 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Förskolans undervisning – att integrera lek, lärande och omsorg
Pia Williams, Elisabeth Mellgren
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse, Stavanger 15-17/10 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Visar 451 - 476 av 476

Namn Titel Organisation
Vigmo, Sylvi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Wikström, Ewa Professor Företagsekonomiska institutionen
Williams, Pia Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Williams, Pia Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Wolff, Ulrika Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
von Feilitzen, Mattias Pedagogisk utvecklare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Wrethander, Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wyszynska Johansson, Martina Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wärvik, Gun-Britt Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Zandén, Olle Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Zetterman, Eva Universitetslektor Institutionen för kulturvetenskaper
Zetterqvist, Ann Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Åberg, Mikaela Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Åvall, Malena Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Öhlen, Joakim Professor/sjuksköterska Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Öhrn, Elisabet Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 451 - 476 av 476

Visar 4301 - 4310 av 4341

1993

Social kompetens hos barn under de första skolåren. FAST-projektet nr 92
Maelis Karlsson Lohmander
Rapporter från institutionen för pedagogik, Göteborgs universitet. Institutionen för pedagogik, Övrigt 1993
Övrigt

Hur påverkar proven?
Gudrun Erickson
Språkpedagogik 47, LMS Lingua 4, Artikel i övriga tidskrifter 1993
Artikel i övriga tidskrifter

Daily activities for visually handicapped with support of computers
Inger Berndtsson
Proceedings of the European Conference on the Advancement of Rehabilitation Technology. ECART 2, Paper i proceeding 1993
Paper i proceeding

Theory and Practice. Two Fundamental Categories in the Philosophy of Teacher Education
Jan Bengtsson
Educational Review, Artikel i vetenskaplig tidskrift 1993
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Lära av sagan
Ingrid Pramling, Maj Asplund Carlsson, Anna Klerfelt
Lund, Studentlitteratur, Bok 1993
Bok

Children's understanding of a tale
Ingrid Pramling, Maj Asplund Carlsson, Anna Klerfelt
Paper presented at the conference "Issues in Australian childhood", Brisbane, Australia, 23-25 September, Paper i proceeding 1993
Paper i proceeding

'Teach you to rock'? Popular music in the university music department
Alf Björnberg
Popular Music, Artikel i vetenskaplig tidskrift 1993
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Starting compulsory school. Preschool teachers' conception and children's experience
Ingrid Pramling, Pia Williams Graneld
Paper presented at the OMEP Asian-Pacific Region Conference, Osaka, Japan, 23-27 August, Paper i proceeding 1993
Paper i proceeding

Toddlers beginning in Swedish day-care centres
Ingrid Pramling, Marita Lindahl
Paper presented at VII Congreso Nacional de Educación Pre-escolar, Bogotá, Colombia, 5-10 July, Paper i proceeding 1993
Paper i proceeding

Hapiness and Sadness. Represented in drawings by children in Sweden and the Polynesian Islands
Ingrid Pramling, L Malm
Paper presented at the OMEP Asian-Pacific Region Conference, Osaka, Japan, 23-27 August, Paper i proceeding 1993
Paper i proceeding

Visar 4301 - 4310 av 4341

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?