Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34
Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap
Namn | Titel | Organisation |
---|---|---|
Pramling Samuelsson, Ingrid | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Säljö, Roger | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Rönnerman, Karin | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Gustafsson, Jan-Eric | Seniorprofessor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Beach, Dennis | Professor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Mäkitalo, Åsa | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Lindblad, Sverker | Seniorprofessor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Wärvik, Gun-Britt | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Sheridan, Sonja | Professor emerita | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Pramling, Niklas | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
The role of teacher characteristics for student achievement in mathematics and student perceptions of instructional quality
Anna Toropova, Stefan Johansson, Eva Myrberg
Education Inquiry,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the European Conference on Educational Research 2019, Hamburg, Germany,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the 8th International Research Conference, Copenhagen, Denmark,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Effects of learning addition and subtraction in preschool by making the first ten numbers and their relations visible with finger patterns
Angelika Kullberg, Camilla Björklund, Irma Brkovic, Ulla Runesson Kempe
Educational Studies in Mathematics,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Förskollärares undervisningsstrategier - skriftspråkets funktion
Maria Magnusson, Ingrid Pramling Samuelsson
M. Norling & M. Magnusson, Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan,
Stockholm,
Liber,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Musikundervisning på vetenskaplig grund? - Vetenskapligt grundad musikundervisning på olika nivåer i svensk skoldiskurs.
Christer Larsson
Doktoranddagar (förkonferens), NNMPF2019, 25-26 februari, Kungliga Musikhögskolan, Stockholm, Konferenspresentation,
Övrigt
2019
Övrigt
Policy constructions of ‘school on a scientific base’ at the
website of the Swedish National Agency of Education
Christer Larsson
Mötesplats CUL, 22–23 oktober 2019, Sankt Jörgen Park, Göteborg, Konferenspresentation,
Övrigt
2019
Övrigt
Are academically resilient students grittier than non-resilient students?
Cecilia Thorsen, Kajsa Yang Hansen, Stefan Johansson
ECER 3-6 September, 2019, Hamburg,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
En hållbar förskola– lokala och globala framtidsperspektiv
Jonna Larsson, Ingrid Pramling Samuelsson
Konferens; Forskning Pågår!,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Visar 351 - 400 av 480
Visar 351 - 400 av 480
Visar 31 - 40 av 4374
Livsvärldens betydelse för specialpedagogik
Inger Berndtsson
Fenomenologiska sammanflätningar,
Göteborg,
Daidalos,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Jan Bengtsson. En sammanflätandets filosof
Inger Berndtsson, Annika Lilja, Ilona Rinne
Fenomenologiska sammanflätningar,
Göteborg,
Daidalos,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Fenomenologiska sammanflätningar
Inger Berndtsson, Annika Lilja, Ilona Rinne
Göteborg,
Daidalos,
Samlingsverk
2019
Samlingsverk
The meaning of meeting others with visual impairment. A lifeworld phenomenological study among people with visual impairment
Lea Johanne Sarfelt, Inger Berndtsson
Poster presented at ESLLR 2019, European Society for Low Vision Research and Rehabilitation, 10–12 September, Manchester UK,
Poster (konferens)
2019
Poster (konferens)
Reshaping the outdoors through education: exploring the potentials and challenges of ecological restoration education
Andreas Skriver Hansen, Mattias Sandberg
Journal of Outdoor and Environmental Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
“Planning, planning and planning”: the case of Swedish medical students’ perception of wellbeing and success"
Anne Algers, Mona Lundin
https://www.herdsa2019.auckland.ac.nz/program/parallel-sessions-day-one/planning-planning-and-planning-the-case-of-swedish-medical-students-perception-of-wellbeing-and-success/,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Higher education pedagogy courses as trading zones
Linda Bradley, Anne Algers
HERDSA 2019 Next Generation, Higher Education: Challenges, Changes and Opportunities,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Reflecting on Interprofessional Simulation
Sissel Eikeland Husebø, Madeleine Abrandt Dahlgren, Samuel Edelbring, Elin Nordenström, Torben Nordahl Amorøe et al.
Professional and Practice-based Learning, Vol 26,
Cham,
Springer,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Why This Book?
M. Abrandt Dahlgren, L. Felländer-Tsai, S. Nyström, Hans Rystedt
Interprofessional Simulation in Health Care. Professional and Practice-based Learning, vol 26. Abrandt Dahlgren M., Rystedt H., Felländer-Tsai L., Nyström S. (eds) ,
Springer,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Classroom observations through video recordings – Methodological
approaches and ethical considerations
Catarina Schmidt
Classroom research – Methodology, categories and coding. Ninni Wahlström (red.),
Växjö,
Linneaus University Press ,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visar 31 - 40 av 4374