Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets - Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Policing the School: Dialogues and Crime Reports.
Thomas Johansson, Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Introducing Critical Animal Pedagogies in Higher Education
Helena Pedersen, Jonna Håkansson, Arjen E.J. Wals
Vetenskaplighet i högre utbildning: Erfarenheter från lärarutbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Pedagogical Relational Teachership, (PeRT) - an approach to develop relational proficiencies
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at ECER 2019, the European Conference on Educational Research in Hamburg. Konferensbidrag, referentgranskad., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Visar 101 - 150 av 472

Namn Titel Organisation
Elam, Mark Professor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Erichsen Andersson, Annette Universitetslektor/sjuksköterska Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd
Erickson, Gudrun Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ericsson, Stina Professor Institutionen för svenska språket
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fatheddine, Djamila Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fjellman, Anna Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Flodén, Jonas Universitetslektor Företagsekonomiska institutionen
Forsberg Wärleby, Gunilla Forskare Sektionen för klinisk neurovetenskap
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gillberg, Gunnar Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Giota, Joanna Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Grahn, Karin Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Groglopo, Adrian Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Gunve, Fredric Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Gustafsson, Jan Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gustafsson, Jan-Eric Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Gustavsson, Susanne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 101 - 150 av 472

Visar 31 - 40 av 4269

2019

Digital inquiry into emerging issues of public concern: Controversy mapping in a Swedish school context.
Åsa Mäkitalo, Mark Elam, Anne Solli, Sandra Ferraz Freire
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation., London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Early childhood educators' voices in shifting currcular policies and praxis
Maelis Karlsson Lohmander, Valerie Sollars
Abstract book EECERA 29th conference 2019, Thessaloniki, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Teori och praktik för pedagogisk profession
Margaretha Häggström, Catarina Schmidt, Anna Udén, Eva-Lena Happstadius
Vetenskaplighet i högre utbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Benefits and Challenges of Learning Technologies for Educational Assessment
Åsa Hirsh
Paper presented at ECER Conference Hamburg 2019, ECER, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

"Monica creates magic in the classroom": Students' Perceptions of Excellent Teachers and their Teaching Actions
Åsa Hirsh, Mikael Segolsson
Paper presented at ECER Conference Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Reviews of Teaching Methods – What are the Fundamental Problems?
Åsa Hirsh, Claes Nilholm
Paper presented at ECER Conference Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Understanding ethics of care
Liisa Uusimäki, Susanne Garvis
Compassion and Empathy in Education Contexts., Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Förord. Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen, red Olof Franck
Olof Franck
Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen, red Olof Franck, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Diagnoses and their instructional implications - Children's agency and participation in school activities.
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Special / temanummer av tidskrift 2019
Special / temanummer av tidskrift

Diagnoses and their instructional implications-children’s agency and participation in school activities
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 31 - 40 av 4269

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?