Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

What’s next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s
Neil Selwyn, Thomas Hillman, Rebecca Eynon, Giselle Ferreira, Jeremy Knox et al.
Learning, Media & Technology, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Måltiden i förskolan - enbart en rutinmässig handling?
Lena Ryberg, Louise Peterson, Torgeir Alvestad, Pia Williams
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse i Stavanger 15-17/10 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Förskolans undervisning – att integrera lek, lärande och omsorg
Pia Williams, Elisabeth Mellgren
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse, Stavanger 15-17/10 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Feedback and instructional guidance in healthcare simulation debriefings
Elin Nordenström
Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Doktorsavhandling 2019
Doktorsavhandling

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer. Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 151 - 200 av 476

Namn Titel Organisation
Haglund, Björn Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hagman, Mats Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hagsand, Angelica Forskare Psykologiska institutionen
Hakvoort, Ilse Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hammarén, Nils Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hansen, Michael Databasansvarig Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansson, Åse Forskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Happstadius, Eva-Lena Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Harju-Luukkainen, Heidi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Harling, Martin Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hasselskog, Peter Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Helenius, Ola Forskare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Hellberg, Sofie Universitetslektor Institutionen för globala studier
Hellman, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Henning Loeb, Ingrid Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hermansson Adler, Magnus Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hillman, Thomas Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Hirsh, Åsa Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hjörne, Eva Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Holm, Ann-Sofie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Holmberg, Per Professor Institutionen för svenska språket
Holmer, Jan Forskare Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Häggström, Johan Pedagogisk utvecklare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Häggström, Margaretha Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Häggström, Olle Professor Avdelningen för tillämpad matematik och statistik
Häikiö, Tarja Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Höjer, Ingrid Professor Institutionen för socialt arbete
Ingerman, Åke Professor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ivarsson, Jonas Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för informatik
Jaakkola, Maarit Forskare Nordicom
Jahnke, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jakobsson Ung, Eva Professor/verksamhetsutvecklare Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Inger Universitetslektor Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Patrik Bitr professor Institutionen för data- och informationsteknik
Jarl, Maria Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 151 - 200 av 476

Visar 21 - 30 av 4338

2019

Ta time-out från striderna om skolan
Sverker Lindblad
Göteborgsposten, Artikel i dagstidning 2019
Artikel i dagstidning

Så löser universiteten en omöjlig uppgift
Susanne Dodillet
Kvartal, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Genus i HK-rummet
Marianne Pipping Ekström, Päivi Palojoki
Mat och ätande: Sociologiska perspektiv. Neuman, Nicklas (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Upprepad enskild läsning i förskolan - samspel mellan förskollärare, barn och bilderbok
Sara Eliasson, Elisabeth Mellgren
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. Maria Magnusson, Martina Norling (red), Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Den samtida textmiljön
Elisabeth Mellgren, Ria Heilä Ylikallio, Sofia Jusslin, Maria Magnusson, Ann-Katrin Svensson
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. Maria Magnusson, Martina Norling (red), Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Upptäckande skrivning – metaspråkliga samtal och arbete med upptäckande skrivande i förskolan
Hilde Hofslundsengen, Maria Magnusson, Elisabeth Mellgren, Ria Heilä Ylikallio, Bente E. Hagtvet
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. Maria Magnusson, Martina Norling (red), Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Understanding Ethics of Care.
Liisa Uusimäki, Susanne Garvis
Compassion and Empathy in Educational settings. G. Barton & S. Garvis (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Chapter 2. Primary years students
Susanne Garvis
Teaching primary Years. Donna Pendergast and Katherine Main (red.), Allen & Unwin, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teachers' and families' perspectives in early childhood education and care in the 21st century
Sivanes Phillipson, Susanne Garvis
Teachers’ and Families’ Perspectives in Early Childhood Education and Care. Early Childhood Education in the 21st Century Vol. II. Sivanes Phillipson and Susanne Garvis (red.), Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 21 - 30 av 4338

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?