Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets - Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Policing the School: Dialogues and Crime Reports.
Thomas Johansson, Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Introducing Critical Animal Pedagogies in Higher Education
Helena Pedersen, Jonna Håkansson, Arjen E.J. Wals
Vetenskaplighet i högre utbildning: Erfarenheter från lärarutbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Pedagogical Relational Teachership, (PeRT) - an approach to develop relational proficiencies
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at ECER 2019, the European Conference on Educational Research in Hamburg. Konferensbidrag, referentgranskad., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Visar 451 - 472 av 472

Namn Titel Organisation
Wikström, Ewa Professor Företagsekonomiska institutionen
Williams, Pia Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Williams, Pia Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Wolff, Ulrika Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
von Feilitzen, Mattias Pedagogisk utvecklare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Wrethander, Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wyszynska Johansson, Martina Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wärvik, Gun-Britt Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Hansen Yang, Kajsa Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Zandén, Olle Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Zetterman, Eva Universitetslektor Institutionen för kulturvetenskaper
Zetterqvist, Ann Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Åberg, Mikaela Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Åvall, Malena Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Öhlen, Joakim Professor/sjuksköterska Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Öhrn, Elisabet Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 451 - 472 av 472

Visar 11 - 20 av 4268

2019

Teaching to change ways of experiencing numbers – an intervention program for arithmetic learning in preschool
Anna-Lena Ekdahl, Camilla Björklund, Ulla Runesson Kempe
M. Graven, H. Venkat, A. Essien & P. Vale (Eds), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 2, pp. 209 – 216). Pretoria, South Africa: PME., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Evaluative conduct in teacher–student supervision: When students assess their own performance
Karianne Skovholt, Elin Nordenström, Elizabeth Stokoe
Linguistics and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (2019). Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Using Graphic Art as a Way to Work with Rhythm Orchestra with Children.
Ulla Tanggaard, Caroline Bille Lindström, Emma Tveita
27th EAS Conference/7th European ISME Regional Conference in Malmö, Sweden, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Democracy and Participation in Early Childhood Education
Naomi McLeod, Tarja Karlsson Häikiö
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Reggio Emilia (with Perspectives from Sweden)
Patricia Giardiello, Tarja Karlsson Häikiö, Pernilla Mårtenson
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation, Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 11 - 20 av 4268

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?