Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Gender and choice - differentiating options in Swedish upper secondary STEM programmes
Johanna Mellén, Petra Angervall
Journal of education policy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Developing Teachers: Adopting observation tools that suspend judgement to stimulate evidence-informed dialogue during the teaching practicum to enrich teacher professional development
Sally Windsor, Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Annika Lilja, Jane Thornton
Professional Development in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Secondary School Biology Students’ Attitudes towards Modern Biotechnology Characterised using Structural Equation Modeling
Ola Nordqvist, Stefan Johansson
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Approaching writing and learning as interdependent processes
Åsa Mäkitalo
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The effect of microsurgical training on novice medical students’ basic surgical skills—a randomized controlled trial
Stian Almeland, Andrew Lindford, Henriette Sundhagen, Karl Ove Hufthammer, Eivind Strandenes et al.
European journal of plastic surgery, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 101 - 150 av 484

Namn Titel Organisation
Elam, Mark Professor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Erichsen Andersson, Annette Universitetslektor/sjuksköterska Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd
Erickson, Gudrun Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ericsson, Stina Professor Institutionen för svenska språket
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fatheddine, Djamila Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fjellman, Anna Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Flodén, Jonas Universitetslektor Företagsekonomiska institutionen
Forsberg Wärleby, Gunilla Forskare Sektionen för klinisk neurovetenskap
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gillberg, Gunnar Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Giota, Joanna Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Grahn, Karin Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Groglopo, Adrian Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Gunve, Fredric Universitetslektor Pedagogik
Gustafsson Nyckel, Jan Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gustafsson, Jan-Eric Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Gustavsson, Susanne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 101 - 150 av 484

Visar 151 - 160 av 4422

2019

Music as bildning: The impracticability of assessment within the Scandinavian educational tradition
Johan Söderman
The Oxford Handbook of Philosophical and Qualitative Assessment in Music Education. David J. Elliott, Marissa Silverman, and Gary E. McPherson (red.), Oxford University Press, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Ungas bildningsideal och lärande i kontrast till traditionell skola
Johan Söderman
Lärarprofession i en tid av förändringar. Eva Reimers, Martin Harling, Ingrid Henning Loeb och Karin Rönnerman (red.), Göteborgs universitet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

"After lunch we offer quiet time and mediation”: Early learning environments in Australia and Finland through the lens of educators.
Heidi Harju-Luukkainen, Susanne Garvis, Jonna Kangas
Globalisation, transformation and cultures in early childhood education and care: reconceptualisation and comparison . Faas, S., Kasüschke, D., Nitecki, E., Urban, M., Wasmuth, H. (Eds.), UK, Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Understanding cultural specific pedagogy and practices within Swedish ECEC.
Susanne Garvis, Johannes Lunneblad
Globalisation, transformation and cultures in early childhood education and care: reconceptualisation and comparison. Faas, S., Kasüschke, D., Nitecki, E., Urban, M., Wasmuth, H. (Eds.), London, Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Re-Framing 'Spaces' for Educating Children with Autism: Perspectives from Urban India
Shruti Taneja Johansson
Education and Disability in the Global South: New Perspectives from Africa and Asia. Nidhi Singal, Paul Lynch, Shruti Taneja Johansson (red.), London, Bloomsbury Academic, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Advancing Simulation Pedagogy and Research
Hans Rystedt, Madeleine Abrandt Dahlgren, Li Felländer-Tsai, Sofia Nyström
Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Systematic Quality Work in a Swedish Context
Karin Lager
Nordic Families, Children and Early Childhood Education. Garvis, S., Harju-Luukkainen, H., Sheridan, S., Williams, P. (Eds.), United States , Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Education of Children with Disabilities: Changing Landscape of New Opportunities and Challenges
Nidhi Singal, Shruti Taneja Johansson, Paul Lynch
Education and Disability in the Global South: New Perspectives from Africa and Asia, London, Bloomsbury, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Formal–informal, exclusion–inclusion: An empirical investigation of Swedish music education
Cecilia Wallerstedt
Schools and Informal Learning in a Knowledge-Based World. J. Calvo de Mora & K. J. Kennedy (Eds.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Att integrera skola och arbete - Utmaningar i vårdlärares möte med nyanlända
Karin Lumsden Wass, Gun-Britt Wärvik, Sarojni Choy
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer. I. Henning Loeb, L. Langelotz & K. Rönnerman. (red), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 151 - 160 av 4422

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?