Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), p. 153-172, Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer. Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Existens och glipan mellan liv och värld som nödvändiga utgångspunkter för livsvärldsbaserad rehabilitering
Inger Berndtsson
Paper presenterat vid konferensen Existential Medical Humanities, 7-8 november, Södertörns Högskola, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ethical reflections on critical ethnography
Marianne Dovemark
Ethical reflections on critical ethnography. Hugh Busher, Alison Fox (red.), London, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Swedish study trips to Holocaust sites
Christer Mattsson
Den fjärde nationella konferensen i pedagogiskt arbete Umeå universitet 19 – 20 augusti 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Leaving hate behind – Neo-Nazis, Significant Others and disengagement
Christer Mattsson, Thomas Johansson
14th Conference of the European Sociological Association, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Closing discussion
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
I E Öhrn & D Beach (Eds), Young people's life and schooling in rural areas, London, the Tufnell Press, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 201 - 250 av 476

Namn Titel Organisation
Nordenström, Elin Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson, Helena Maria Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Johansson, Marléne Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johansson, Monica Universitetslektor Utbildningsvetenskapliga fakulteten
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Stefan Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Thomas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson Bäcklund, Camilla Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johnsson, Åse Universitetslektor/överläkare Avd för radiologi
Jonsson, Anna-Carin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jönsson, Kaj Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Kamperin, Rose Marie Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Karlsson, Rauni Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Karlsson, Yvonne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Häikiö, Tarja Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Kilhamn, Cecilia Pedagogisk utvecklare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Klapp, Alli Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Knutsson, Beniamin Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Korp, Peter Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Kougioumtzis, Konstantin Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Kullberg, Angelika Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Kultti, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Kärrqvist, Christina Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Lager, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lagerlöf, Pernilla Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lander, Rolf Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lane, Linda Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Lantz-Andersson, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Larsson, Jonna Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Larsson, Stina Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Lepp, Margret Professor Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Liff, Roy Forskare Gothenburg Research Institute, GRI
Lilja, Annika Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Visar 201 - 250 av 476

Visar 121 - 130 av 4332

2019

A Research Review on Doctoral Education Research – Paradigms and Politics of Knowledge
Sverker Lindblad, Gun-Britt Wärvik
Paper presented at the ECER conference, September 2019 in Hamburg, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teaching as Professional Practice. At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg.
Kemmis Stephen, Rachel Jekhelln, Charlotte Arkenback-Sundström, Gun-Britt Wärvik
At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Boundaries of Belonging: Journalist interns’ workplace learning experiences across communities of practice
Maarit Jaakkola
Journalism Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Interkulturell religionsdidaktik – kan mångfald i klassrummet förstärka undervisningen? Föreläsning: Skolporten, fortbildning för lärare i religionskunskap, Näringslivets Hus, Stockholm 20191002.
Olof Franck
Skolporten file:///C:/Users/Olof/AppData/Local/Packages/Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe/TempState/Downloads/Program_Religionskunskap_web%20(1).pdf, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Materiella och immateriella resurser – hållbar utveckling i och genom slöjd
Marléne Johansson
Nordic Studies in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Changing foci and emerging priorities for children with disabilities in India
Shruti Taneja Johansson, Nidhi Singal
UKFIET, The Education and Development Forum. Oxford, 17-19 September., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Appeals to Science: Recirculation of Online Claims in Socioscientific Reasoning
Anne Solli
Research in Science Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Virtual sites as learning spaces: Critical issues on languaging research in changing eduscapes
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg
Palgrave Macmillan, Samlingsverk 2019
Samlingsverk

Twelve tips for conducting qualitative research interviews.
Cormac McGrath, Per J Palmgren, Matilda Liljedahl
Medical teacher, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Reflecting on Interprofessional Simulation
Sissel Eikeland Husebø, Madeleine Abrandt Dahlgren, Samuel Edelbring, Elin Nordenström, Torben Nordahl Amorøe et al.
Professional and Practice-based Learning, Vol 26, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 121 - 130 av 4332

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?