Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Barns naturkontakt i den segregerade staden
Mattias Sandberg
Utomhuspedagogik. Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet (red. Olof Fastén), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teaching and learning in the special education setting: agency of the diagnosed child
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveldt, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Journal of Speech, Language and Hearing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assembling lines in research education: Challenges, choices and resistance among Swedish doctoral students
Petra Angervall, Eva Silfver
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschool and home partnerships in Sweden, what do the children say?
Tina Yngvesson, Susanne Garvis
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Challenging ‘Fast policy’: Continuing teacher learning through a Master Programme in Action research in Sweden
Anette Olin
Symposium Policy, Politics and Practice: The ‘Fast Policy’ of Initial and Continuing Teacher Education, at ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 201 - 250 av 474

Namn Titel Organisation
Nordenström, Elin Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson, Helena Maria Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Johansson, Marléne Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johansson, Monica Universitetslektor Utbildningsvetenskapliga fakulteten
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Stefan Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Thomas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson Bäcklund, Camilla Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johnsson, Åse Universitetslektor/överläkare Avd för radiologi
Jonsson, Anna-Carin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jönsson, Kaj Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Kamperin, Rose Marie Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Karlsson, Rauni Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Karlsson, Yvonne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Häikiö, Tarja Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Kilhamn, Cecilia Pedagogisk utvecklare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Klapp, Alli Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Knutsson, Beniamin Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Korp, Peter Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Kougioumtzis, Konstantin Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Kullberg, Angelika Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Kultti, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Kärrqvist, Christina Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Lager, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lagerlöf, Pernilla Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lander, Rolf Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lane, Linda Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Lantz-Andersson, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Larsson, Jonna Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Larsson, Stina Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Lepp, Margret Professor Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Liff, Roy Forskare Gothenburg Research Institute, GRI
Lilja, Annika Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Visar 201 - 250 av 474

Visar 121 - 130 av 4306

2019

Kropp, blick och plats – konstruktioner av dans- och vokalundervisning
Carina Borgström Källén, Birgitta Sandström
Educare - vetenskapliga skrifter No 2 (2019): Aesthetics, learning and education - Part I, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Approaching writing and learning as interdependent processes
Åsa Mäkitalo
Learning, Culture and Social Interaction, Forskningsöversiktsartikel 2019
Forskningsöversiktsartikel

Self-learning training versus instructor-led training for basic life support: A cluster randomised trial.
Helene Bylow, Thomas Karlsson, Claesson Andreas, Margret Lepp, Lindqvist Jonny et al.
Resuscitation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Introduction
Åsa Mäkitalo, Todd Nicewonger, Mark Elam
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation, London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Nuturing phronesis: Developing good judgement within the Swedish entrepreneurial ecosystem
Ryan Rumble
Swesish Institute's Innovation Ecosystem Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Business Model Teaching Forum
Ryan Rumble
Business Model Conference, New York, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers’ role and attitudes concerning ADHD medication: A qualitative analysis
Maruschka N. Sluiter, Albert W. Wienen, Ernst D. Thoutenhoofd, Jeanette M. Doornenbal, Laura Batstra
Psychology in the schools, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The perspectives of students involved in a classroom-based oral language intervention in their first formal year of schooling
Maria Lathouras, Susanne Garvis, Marleen Westerveld, David Trembath
Journal of clinical practice in speech-language pathology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Superhjältar och björnvarelser: Temabegreppet och lärarens förberedande läsning från förskolan till mellanstadiet
Christian Mehrstam
För berättelsens skull: modeller för litteraturundervisningen / Ingrid Lindell & Anders Öhman (red.)., Stockholm, Natur & Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Preschool teachers communicating values to children
Ingibjörg Sigurdadottir, Pia Williams, Johanna Einarsdottir
International Journal of Early Years Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 121 - 130 av 4306

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?