Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Advancing gender equality in the media industries through the use of mobile journalism as innovative practice
Maria Edström, Torbjörn Fraenckel
World Journalism Education Congress (WJEC) Paris July 9-11, 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Nurse Professional Competence (NPC) Scale: A tool that can be used in national and international assessments of nursing education programmes.
A Gardulf, J Florin, M Carlsson, J Leksell, Margret Lepp et al.
Nordic Journal of Nursing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

In Search of Themes–Keys to Teaching Qualitative Analysis in Higher Education.
Petra Boström
Qualitative Report, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Vocationalising Specialized Concepts: Appropriating Meanings Through Feedback
Martina Wyszynska Johansson, Gun-Britt Wärvik, Sarojni Choy
Vocations and Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teachers leading teachers - understanding middle-leaders' role and thoughts about career in the context of a changed division of labour
Åsa Hirsh, I. Bergmo-Prvulovic
School Leadership & Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fostran till valfrihet: Skolvalet, jämlikheten och framtiden
Magnus Dahlstedt, Martin Harling, Anders Trumberg, Susanne Urban, Viktor Vesterberg
Stockholm, Liber, Bok 2019
Bok

Dyslexia vs Dysgraphia
Ann-Katrin Swärd
Delta Kappa Gamma, Europe International Conference, Reykjavik, July 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Importance of Language Development in relation to Reading and Writing
Ann-Katrin Swärd
VI International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, June 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Preventing Failure in Preschool for later Success in School
Ann-Katrin Swärd
VI International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, June 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 351 - 400 av 468

Namn Titel Organisation
Peterson, Louise Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pettersson, Monica Universitetslektor/sjuksköterska Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Pihl, Agneta Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Player- Koro, Catarina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Pramling Samuelsson, Ingrid Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pramling, Niklas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pramling Samuelsson, Ingrid Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Punzi, Elisabeth Universitetslektor Psykologiska institutionen
Reichenberg, Monica Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Reichenberg, Olof Postdoktor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Reis, Maria Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Rinne, Ilona Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Riomar, Sandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rocksén, Miranda Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Rohdén, Helena Kommunikatör Svensk Nationell Datatjänst, SND
Rolfe, Victoria Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rosén, Monica Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rovio-Johansson, Airi Professor Gothenburg Research Institute, GRI
Rudbäck, Niklas Doktorand Högskolan för scen och musik
Runesdotter, Caroline Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rystedt, Hans Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Rönnerman, Karin Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sandberg, Malin Doktorand Institutionen för svenska språket
Sanders, Dawn Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sandoff, Mette Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Schmidt, Catarina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Schubring, Astrid Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sebestyen, Åsa Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Segolsson, Mikael Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sernhede, Ove Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sheridan, Sonja Professor emerita Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sjödin, Sara Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 351 - 400 av 468

Visar 101 - 110 av 4222

2019

Digital mobilisering och "rörelse" som legitimerande etikett
Alexandra Söderman, Johan Söderman
Folkbildning & Forskning. Årsbok 2019, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Breaking out of the circle of fifths
Niklas Rudbäck
RiME (Research in Music Education) Coference 2019, 23–26 April, Bath Spa University, UK, Poster (konferens) 2019
Poster (konferens)

Organizational Building Versus Teachers' Personal and Relational Needs for School Improvement
Mette Liljenberg, Ulf Blossing
Paper presented at the AERA Annual Conference in Toronto, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Assessment and legitimation of entrance auditions to Swedish music teacher education
Monica Lindgren, Olle Zandén, Ragnhild Sandberg Jurström
RIME 2019. Research in Music Education Conference, 23-26 April, Bath Spa University, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Upptäckande skrivning – metaspråkliga samtal och arbete med upptäckande skrivande i förskolan
Hilde Hofslundsengen, Maria Magnusson, Elisabeth Mellgren, Ria Heilä Ylikallio, Bente E. Hagtvet
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. , Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Den samtida textmiljön
Elisabeth Mellgren, Ria Heilä Ylikallio, Sofia Jusslin, Maria Magnusson, Ann-Katrin Svensson
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. , Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Upprepad enskild läsning i förskolan - samspel mellan förskollärare, barn och bilderbok
Sara Eliasson, Elisabeth Mellgren
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. , Stockholm, Liber AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Development of Swedish Receptive Vocabulary in CLIL: A Multilingual Perspective
Sofie Johansson, Inger Lindberg
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén., Bristol. UK, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Public Opinion in Sweden on Educational Restructuring and Governing by International Large-Scale Assessments
Sverker Lindblad, Lennart Nilsson, Mårten Lindblad
Proceedings from the Comparative and International Education Society 2019 meeting in San Francisco, USA, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Structuring versus counting: critical ways of using fingers in subtraction
Camilla Björklund, Angelika Kullberg, Ulla Runesson Kempe
ZDM - Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 101 - 110 av 4222

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?