Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Developing a model for teacher professional digital competence
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Ewa Skantz Åberg, Pia Williams
The 18th Biennial EARLI Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Compensating for Conflicting Policy Goals: Dilemmas of Teachers’ Work With Asylum-Seeking Pupils in Sweden
Malin Svensson
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Advancing gender equality in the media industries through the use of mobile journalism as innovative practice
Maria Edström, Torbjörn Fraenckel
World Journalism Education Congress (WJEC) Paris July 9-11, 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Nurse Professional Competence (NPC) Scale: A tool that can be used in national and international assessments of nursing education programmes.
A Gardulf, J Florin, M Carlsson, J Leksell, Margret Lepp et al.
Nordic Journal of Nursing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

In Search of Themes–Keys to Teaching Qualitative Analysis in Higher Education.
Petra Boström
Qualitative Report, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fights for fun: jokes, homosociality and violence in school
Ylva Odenbring, Thomas Johansson
NYRIS, Aarhus, Denmark, August 14-16, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Semantic profiling as means for assessing teacher students' practicum lessons
Anna Maria Hipkiss, Sally Windsor
LCT 3 - International Legitimation Code Theory Conference , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Semantic profiles in chemistry texts: How Reading To Learn pedagogy enables literacy development
Anna Maria Hipkiss, Susanne Staf, Pernilla Andersson Varga
LCT3 - International Legitimation Code Theory Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Vocationalising Specialized Concepts: Appropriating Meanings Through Feedback
Martina Wyszynska Johansson, Gun-Britt Wärvik, Sarojni Choy
Vocations and Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 50 av 874

Namn Titel Organisation
Abelin, Åsa Professor Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori
Ahlberg, Ann Professor emerita Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ahlstrand, Pernilla Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Albrektsson, Tomas Professor emeritus Avd för biomaterialvetenskap
Alexandersson, Mikael Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Alfredsson, Johan Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Alfredsson, Veronica Universitetsbibliotekarie Team Undervisning, Biomedicinska biblioteken
Alfter, David Doktorand Institutionen för svenska språket
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Alkhede, Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Allelin, Majsa Doktorand Institutionen för socialt arbete
Allwood, Jens Professor Inst tillämpad IT, avd för kognition och kommunikation
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Björn Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Andersson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ingela Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson, Klas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ninnie Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Andersson, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Andersson, Pia Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Andersson, Ulrika Forskare SOM-institutet
Andersson Varga, Pernilla Universitetslektor, adjungerad Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Angervall, Petra Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Annerstedt, Claes Professor emeritus Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorforskare Psykologiska institutionen
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Ascher, Henry Professor/specialistläkare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Asp, Lena Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Asp-Onsjö, Lisa Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Avril, Chloe Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer
Axberg, Ulf Universitetslektor Psykologiska institutionen

Visar 1 - 50 av 874

Visar 91 - 100 av 8219

2019

Gymnasieskolan förbereder inte för högskolestudier
Erik Bohlin
TTELA, Artikel i dagstidning 2019
Artikel i dagstidning

Fortsätt att forska och utbilda i "onyttigheter"
Erik Bohlin
TTELA, Artikel i dagstidning 2019
Artikel i dagstidning

Lived experiences of being-in-the-forest as experiential sharing with the more-than-human world
Margaretha Häggström
Journal of Environmental Education Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Literary Studies and the Questions We Ask: On Reflection as Cognitive Core Competence
Christer Ekholm, Ingrid Lindell
Conference Proceedings: The Future of Education. 9th Edition. Florence, 27-28 June 2019, Florence, Libreria universitaria, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

The perspectives of students involved in a classroom-based oral language intervention in their first formal year of schooling
Maria Lathouras, Susanne Garvis, Marleen Westerveld, David Trembath
Journal of clinical practice in speech-language pathology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Superhjältar och björnvarelser: Temabegreppet och lärarens förberedande läsning från förskolan till mellanstadiet
Christian Mehrstam
För berättelsens skull: modeller för litteraturundervisningen / Ingrid Lindell & Anders Öhman (red.)., Stockholm, Natur & Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Preschool teachers communicating values to children
Ingibjörg Sigurdadottir, Pia Williams, Johanna Einarsdottir
International Journal of Early Years Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Scaffolding 5-year-old children in Japanese kindergarten collaboratively retelling a tale
Aiko Oshiro, Agneta Pihl, Louise Peterson, Niklas Pramling
International Journal of Early Years Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Step by step to a more independent everyday life: expanding horizons and shared experience
Inger Berndtsson
Keynote presentation 1st Rehabilitation Conference of ICEVI-Europe in Budapest, 31 May - 1 June 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Forest-Walks – An Intangible Heritage in Movement A Walk-and-Talk-Study of a social practice tradition
Margaretha Häggström, Anita Synnestvedt
Landscapes: the Journal of the International Centre for Landscape and Language, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 91 - 100 av 8219

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?